PROJECTE D'AUTONOMIA DE CENTRES

La nostra il·lusió com a centre de nova creació és la millora del sistema educatiu català per tal d'acomplir els següents objectius:

Amb tot això pretenem aconseguir una escola catalana innovadora i de qualitat per a tothom: una educació per a la igualtat, el progrés i la cohesió social.

Les tecnologies de la informació i la comunicació, les llengües (en les seves vessants de comunicació oral i escrita) i els valors humans i socials són les bases sobre les quals ens basarem, per tal d'aconseguir una escola integradora i compromesa amb la nostra societat.

Per tal d'aconseguir els nostres objectius creiem que l'autonomia dels centres és un dels mitjans que ens pot permetre millorar la qualitat i l'equitat del sistema educatiu, ja que ens permetrà aconseguir una gestió autònoma participativa i responsable del centre, fomentar l'organització basada en un projecte de millora educativa, incrementar progressivament les dotacions i els recursos, etc.

VALORACIÓ DEL FUNCIONAMENT ACTUAL DEL CENTRE.

Com ja hem esmentat, el CEIP Benviure és un centre de nova creació amb molts objectius que s'estan concretant i definint. De mica en mica, anem elaborant els nostres documents de centre com el Projecte Educatiu, el Projecte Lingüístic, el Reglament de Règim Interior, ... No tot està decidit, sinó que hem definit les primeres directrius i les anem farcint en funció de les noves necessitats i les noves incorporacions. Entre els nostres objectius ja definits estan:

Per tal de reforçar aquest objectiu retolarem l'escola, escriurem els documents i comunicacions del centre en català, reforçarem els alumnes no catalanoparlants amb problemes d'aprenentatge en llengua catalana per tal de poder seguir en igualtat de condicions l'ensenyament, ...

Els nostres recursos, com escola nova, són bastant reduïts, però hem aconseguit fer una aula d'informàtica amb 17 ordinadors Pentium IV i tenir 2 ordinadors a cada aula d'Educació Infantil, perquè com a Claustre hem considerat que els nostres alumnes, des dels 3 anys, poden fer servir l'ordinador i més endavant tenir recursos per fer-los servir com una eina de recerca més, al costat dels llibres de coneixements, les enciclopèdies, etc.

Instal·larem a les aules contenidors per al reciclatge de paper, al menjador els ensenyarem a separar la brossa orgànica de la inorgànica, la qual aprofitarem després, quan s'hagi transformat en “compost” per adobar l'hort de l'escola. Recomanarem la necessitat de reduir els residus, disminuint el consum d'embolcalls d'alumini, tetra-bricks, safates de porexpan, etc.

En algun lloc caldria fer esmena de la pretensió de la BIBLIOTECA escolar de potenciar la comp. lctora

Amb tot això no ens volgut conformar en elaboració dels nostres Documents de centre, que ens van definint i donant entitat com a centre, hem fet altres actuacions amb caràcter general per tal d'anar assolint, de manera coherent amb el nostre ideari, aquesta autonomia:

•  Projecte d'innovació educativa de llengües estrangeres anomenat “Let's have fun learning English”

•  Projecte d'innovació educativa de Biblioteca escolar:”Puntedu”, espai de coneixement i d'aprenentatge, anomenat “Engeguem la biblioteca”

OBJECTIUS DE CENTRE A ASSOLIR EN FINALITZAR EL PLA ESTRATÈGIC.

Hi ha tot un seguit d'objectius que pretenem assolir en finalitzar el pla estratègic en el període de 2006-2010:

- Reduir el fracàs escolar i millorar el rendiment de tot l'alumnat.

- Millorar les competències bàsiques tant en les àrees més instrumentals com en les àrees amb una vessant més artística.

- Promoure la millora general del sistema educatiu i la innovació del centre.

- Millorar l'ús social del català i l'anglès en la nostra societat.

Promocionar i consolidar la llengua catalana com a llengua vehicular d'ensenyament i comunicació als centres educatius.

Impulsar les tecnologies de la informació i la comunicació com a suport educatiu.

Per veure el power point elaborat per l'escola sobre el PAC, cliqueu aquí.