Projecte: “APRENEM I ENS DIVERTIM AMB LES TIC ”

JUSTIFICACIÓ

El CEIP Benviure va començar a funcionar el curs escolar 2005/06 amb alumnes d’Educació Infantil (2 aules de cada nivell). El curs 2006/07 va funcionar com a escola d’ Educació Infantil i Primària amb un total de 14 aules (dues aules per nivell des de P3 fins a 2n de Cicle Inicial i una per nivell de 3r fins a 6è de Primària).  I progressivament anem creixent un curs, així aquest curs 2008-2009 la doble línia ha arribat a 4t amb uns 400 alumnes.
Des de bon començament, l’Equip Directiu i el claustre de mestres ha cregut en la importància de la innovació com a motor de canvi del sistema educatiu i com a impuls per a millorar la seva qualitat, i any rere any ens hem anat presentant a les diferents convocatòries que es feien.
Ens vam presentar a la convocatòria del Pla d’Autonomia de Centres del curs 2006, del Projecte d’innovació de llengües estrangeres, del Projecte de biblioteca PUNTEDU i del Pla per al foment de la reutització de llibres i material didàctic.
Durant el curs 2007-2008 vam iniciar un treball amb les TIC gràcies a l’ús de 9 pissarres digitals interactives des de P4 fins a 2n, així com també a l’aula d’anglès. Amb el seu ús vam apropar als alumnes a un entorn que inicialment els era llunyà, vam treballar amb l’ordinador de manera cooperativa, lúdica i didàctica. Els i les mestres, durant el curs 2007-2008 vam rebre una formació destinada a l’ús de les pissarres digitals, per tal que la nostra pràctica docent fos l’adequada i, durant el curs 2008-2009 seguim rebent aquesta formació, ja que en noves tecnologies, el reciclatge i la formació constant és imprescindible.

OBJECTIUS DEL PROJECTE

Ens plantegem un objectiu general amb aquest projecte: millorar els resultats acadèmics mitjançant el treball transversal de les competències bàsiques. Aquest el concretem en diferents objectius específics:

BENEFICIARIS

Tot l’alumnat del centre, des de P3 fins a 6è, participarà en el projecte i en les diferents activitats programades tal i com es veurà en la temporització.

ACTIVITATS QUE INCORPOREN L’ÚS DE LES TIC AL CURRÍCULUM

Curs 2008-2009: