Una mirada a la creativitat Tertúlia amb les famílies | ||
Actualitzat: 1-7-2016 |
Curs 15-16 |
Escola
de Bordils |
(...) Leducació no és omplir ni acumular, és encendre. I per encendre aquest foc cal el goig per lestímul, el goig per la conversa i el goig per comprendre. Si mirem la història de la humanitat veurem que, en els moments més creatius, aquestes tres fases han estat importants (...). Jorge Wagensberg |
Leducació per la creativitat és una manera, la que creiem millor, de preparar els alumnes per tal que sàpiguen afrontar els problemes que la vida els plantejarà. No es tracta de fer-los fantasiosos sinó més pràctics. La convencionalitat fluctua, canvia, no els volem donar ni totes les fórmules per afrontar-se a la vida, ni preveure les que els exigirà el futur, si és que tot això és possible. El que volem és que sàpiguen situar-se en aquest món capacitant-los per cercar ells els camins més propicis en cada moment. Tots els llenguatges -oral, escrit, musical, matemàtic, visual o plàstic-, plantegen el repte de decidir què vull dir i com puc dir-ho. El què i el com es troben entrenant, fent, analitzant el que sha fet i tornem-hi. El que compta no és el que ja se sap, sinó allò que sajuda del que ja se sap i complementa allò que és nou . Per fer tot això cal exercitar la creativitat, fer de la creativitat un dels pilars de leducació. I per què
ens compta tant la creativitat? Doncs perquè fomenta lautoestima,
ens fa més forts. Dóna valor a les aportacions individuals, personals;
dóna a entendre a lindividu que aquest pot contribuir a la comunitat,
que la seva presència és important. Per aportar shaurà
despavilar i trobar allò nou i recordar allò vell -relacionar
coneixements-. No es pretén fer de lescola un àmbit dentreteniment,
sinó destudi. No es tracta de diversió, es tracta de coneixement.
Volem que anar a escola sigui interessant, el goig per aprendre, tornem
a Wagensberg. | ||