Tastets de lectura 2016

"Els llibres, una experiència compartida"

Actualitzat: 1-7-2016

Escola de Bordils

Per segon any, celebrem els Tastets de lectura acompanyats de moments de lectures, per part d'alumnes, en acollidors espais de l'escola al matí, i comptant amb familiars i exalumnes com a convidats a la tarda, tot dedicant-nos uns moments llegint-nos.

La lectura és la gran protagonista de la diada i pren força quan som capaços de compartir-ne el valor. Alguns nens diuen que la jornada s'ha convertit en un mercat de lectures, d'altres ho defineixen com una passeig entre paraules, els més lletrats s'atreveixen a dir-ne una ruta literària, però tots estem d'acord en que suposa un tast de bones lectures. Així ha estat la 2a edició de Tastets de lectura.

Tastets al matí

"Silenci es una padreta, escolta de lectura, espais de lectura, llibres, poemes, endevinalles, i tinerari de lectura, llum de llibres, de tot. Ep! silenci que estan llegint, anem amunt i avall a la dreta i a la esquerra, mon de llibres. Ai! ai! que cau una pedreta paf!. Gent que esta llegint. Un sol soroll. Mon de llibres per uns moments, hora de silenci apsolut. El so dels ocells, res, un minut, llibres, contes de tota mena. Espais de natura, espais de silenci, espais diferents de tot l’any. Cada curs un llibre, conte, poesia, endevinalla, diferen. Cambiem de lloc al pati gran, el pati petit, a les galeries, a les classes, a tot arreu. Amunt i avall, dreta i esquerra. Un banc, una cadira, a l’erba. Ai!, ai!, ai!, que cau una altre pedra. Roda."

Text escrit per un alumne de 2n, com a vivència en acabar els Tastets de lectura.
La revisió de la puntuació es va realitzar en petit grup.

Tastets de tarda

A la tarda avis, pares i exalumnes ens ofereixen els seus tastets de lectura. Comparteixen els seus autors "preferits", els contes del seu pais d'origen, aquell llibre especial... Omplen un espai de l’escola d’aquelles lectures que recorden especialment o d’aquell conte entranyable que llegeix al fill.

15ª Fira