Fem Meteo
NIVELL: P4
DURADA: Mesos de març i d'abril

OBJECTIUS:

  • Identificar, a partir de l'observació directa, el temps atmosfèric.
  • Mostrar coneixement de l'ordre de les seqüències habituals del dia.
  • Adonar-se dels diferents factors que determinen l'aspecte del cel.
  • Relacionar els símbols amb la realitat observada.
  • Relacionar les frases que defineixen el fenomen amb ell mateix.
  • Representar gràficament les dades recollides prèviament.
  • Manifestar interès per conèixer la ralitat que ens envolta.

CONTINGUTS:

  • Nocions temporals: matí, tarda i nit.
  • Aspecte del cel: sol, sol i núvols, núvols, plou i vent.
  • Representació dels fenòmens amb signes gràfics.
  • Recollida d'informació a través de fitxes de recollida de dades.
  • Interès per conèixer la realitat que ens envolta.
  • Interès per l'observació de fenòmens dels temps atmosfèric.
ACTIVITATS:
Cada dia a les nou del matí observem el temps que fa
Enganxem el símbol en el calendari
Busquem la frase que correspon al símbol
Enganxem un gomet en una gràfica per poder saber quants dies ha fet sol, sol i núvols, núvols i si ha plogut
Aprenem a interpretar la gràfica: "Podem saber el nombre de dies que ha fet sol sense haver de comptar els gomets d'un en un! "
  • Ha fet sol sis dies
  • El sol i els núvols estan empatats!
Comparem la nostra observació amb la previsió que ha fet la Mònica López, meteoròloga de TV3, cada matí a primera hora per la tele
Visita de la Mònica López durant la celebració de la Setmana de la Ciència a la nostra escola, per parlar del temps i fer un treball sobre els núvols

AVALUACIÓ:

 

INICIAL: Conversa sobre el que sabem del temps atmosfèric.

DURANT EL PROCÉS: Converses en grup, observació de la capacitat d'observació dels alumnes i capacitat de reflexió sobre el fet que el temps pot canviar al llarg del dia. Capacitat d'interpretació de la gràfica i fer la comparació entre els resultats.

FINAL: Conversa en grup sobre el que hem aprés i resolució del dossier per escrit.