Els artistes de Cicle Inicial

Aquest curs 2009-2010 hem continuat incloent el “món de l’art” dins del treball visual i plàstic que es realitza amb els alumnes de Cicle Inicial. Considerem molt important aquest treball ja que suposa un enriquiment molt positiu pels nostres alumnes.

Per tal de realitzar-ho, hem centrat el treball en el 1er i 2on trimestre, ja que el 3er trimestre l’hem dedicat a treballar el “volum”.

Els alumnes de 1er hem conegut ben de prop el pintor “Henry Matisse” conegut per l’ús de colors vius, la tècnica del collage, les senefes,... i l’arquitecte “Antoni Gaudí”, la màxima figura de l'arquitectura de Catalunya. Les seves creacions destaquen per l’ús d’elements naturals, colors molt vius, línies corbes, figures geomètriques, l’ús de la tècnica del mosaic,... A més, el 2 de juny anem a Barcelona i visitarem el “Par Güell”!!! En tenim molts ganes!!!

Els alumnes de 2on han treballat els pintors “Vincent Van Gogh” i “Paul Klee”. Han realitzat unes produccions espectaculars!!!

Inicialment es presenta als alumnes l’”artista” a estudiar i els alumnes n’aporten tot allò què en saben; amb la informació obtinguda gràcies a la col•laboració dels pares i mares, elaborem un petit pla de treball. Observem, comentem, analitzem,... i treballem.

Acostumem a centrar-nos en una obra concreta de l’artista, que sigui suficientment significativa i es proposa un treball a realitzar. Aquest treball a més de permetre l’ús d’un material determinat i d’aplicar unes tècniques específiques, permet potenciar i desenvolupar la pròpia creativitat del nen/a.

Al finalitzar el trimestre, confeccionem un “mural” amb tot el que hem realitzat, estudiat, treballat i après per tal que tothom en pugui gaudir.

A continuació us oferim una petita mostra del nostre treball a l’escola.