TORNA A LA PORTADA Logo escola

CEIP. "ELS GRECS "

NORMES DE CONVIVÈNCIA

Normes Convivčncia

El Decret 279/2006, de 4 de juliol, estableix els drets i deures de l'alumnat i regula la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya.

Així mateix, regula els òrgans de govern, coordinació i direcció dels centres educatius i les seves competències en el marc del règim disciplinari i assumeix les mesures de sensibilització i intervenció, en l'àmbit educatiu, que es van regular per la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, quant al respecte als drets i llibertats fonamentals i la igualtat efectiva entre homes i dones.

Es recull, també, la voluntat de potenciar la resolució pacífica de conflictes que en altres àmbits del dret i de la convivència social s'ha desenvolupat de forma efectiva mitjançant els processos de mediació, tot incorporant entre les funcions dels directors dels centres la de garantir la mediació en la resolució de conflictes.

Aquest decret reforça el caràcter educatiu que han de tenir els processos i les accions que s'emprenguin, tant per prevenir com per corregir conductes inadequades, amb la finalitat de satisfer tant el dret al desenvolupament personal com el deure d'aprendre i mantenir actituds de responsabilitat, amb la incorporació de la mediació escolar com un procés de caràcter educatiu per resoldre determinats conflictes de convivència.

Al mateix temps, respecta l'autonomia del centre i, en conseqüència, deixa que el reglament de règim interior de cada centre precisi i concreti la majoria de les qüestions procedimentals, tot i que per ell mateix és un marc suficient a aplicar en el supòsit que el centre no reglamenti aquests aspectes.

MARC LEGAL

NORMES DE CONVIVÈNCIA

Els nens/es assistiran a l'escola nets i adequadament vestits.

No es portaran els nens/es a l'escola quan presentin malalties que puguin ser contagioses (varicel·la, polls, o febre superior a 37°). Si algun alumne/a ha de prendre medicació durant l'horari escolar cal que ho comuniqui per escrit al seu tutor/a, indicant-ne l'horari i la dosi, en un imprès que poden recollir a la secretaria de l'escola, s’afegirà una còpia de la recepta mèdica.

Informació, què són els polls?

Descarrega imprès de prendre medicaments.

En cas que l'alumne/a pateixi un accident i hagi de ser atès per un metge, s'avisarà a la família per telèfon, perquè el dugui al centre mèdic que cregui convenient. Si no es localitza a cap familiar, des de l'escola se'l durà al CAP de Roses (us lliurarem una autorització per realitzar aquest tràmit).

Descarrega imprès autorització desplaçament al metge.

Per aquest motiu és important tenir sempre un telèfon de contacte i comunicar a l'escola qualsevol canvi de número.

Podeu comunicar aquest canvi per e-mail.

Donat que el dret a la pròpia imatge està reconegut a la Constitució, es fa necessari que, prèviament a la publicació d'imatges d'alumnes clarament identificables en mitjans de difusió pública: diaris, TV, Internet, etc., s'hagi obtingut el consentiment dels seus pares o tutors legals. Amb aquesta finalitat s'omplirà un model d'autorització que els serà lliurat a l'inici de l'escolarització en aquest centre. L'opció serà valida per a tota l'escolaritat, sempre i quan els pares o tutors legals no la rectifiquin utilitzant el mateix imprès.

Aquesta norma no afecta a les fotografies de grup o d’activitats que es facin a l’escola i no es difonguin per mitjans públics .

Autorització dret a la pròpia imatge.

Els alumnes no portaran llaminadures a l'escola. Els dies dels aniversaris es recomana no dur més d'un parell de caramels per nen o d'altres alternatives: coca, sucs, globus, contes… No es repartiran invitacions d'aniversari dins del recinte escolar, excepte a E. Infantil quan es convidi a tota la classe.

No es portaran joguines a l'escola, excepte amb autorització del mestre. L'escola no se'n farà responsable en cap altre cas. A parvulari aquesta norma s'aplicarà amb flexibilitat.

Tampoc es portaran diners, telèfons mòbils, objectes perillosos ni aparells electrònics: discmans, MP3, etc