ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

El Departament d’Ensenyament convoca, novament, el procés electoral per a la renovació parcial dels Consells escolars.

Recordeu de venir a Consultar el CENS de pares i mares per poder votar.

PODEU PRESENTAR LES CANDIDATURES FINS EL DIA 14 DE NOVEMBRE(cal demanar l'imprès a Direcció).

EL DIA 25 DE NOVEMBRE SERAN LES ELECCIONS.

Aquest és el calendari del nostre Centre.

Procés electoral

3 de novembre

Convocatòria d’eleccions.

Publicació dels censos electorals provisionals.

Publicació de vacants, forma i termini de presentació de candidatures.

4 de Novembre

Inici del termini per presentar reclamacions al cens electoral.

Sol·licitud a l'Ajuntament i a l'AMPA de la designació del seu representant.

7 de novembre

Sorteig per designar els vocals de les meses electorals.

7 de novembre

Fi del termini de presentació de reclamacions.

11 novembre

Constitució de les meses electorals

12 novembre

Resolució de les reclamacions als censos electorals.

Aprovació i publicació dels censos electorals definitius.

14 de novembre

Últim dia per a la presentació de candidatures dels diferents sectors.

18 de novembre

Últim dia per a la publicació de les candidatures dels diferents sectors.

20 de novembre

Últim dia per a la presentació de sol·licituds per actuar de supervisor/a del sector de pares o mares o d’alumnat.

25 de novembre

VOTACIONS PAS (11H) I PROFESSORAT (12,30 H)

25 de novembre

VOTACIONS SECTOR PARES  de 16,30 a  20h

28 de novembre

Fi del període electoral.

10 de desembre

Constitució  el consell escolar renovat.

12 de desembre

Últim dia per informar de les dades de participació a través de l’aplicació informàtica.

EL CONSELL ESCOLAR

El Consell escolar és el principal òrgan col·legiat de l’escola, i en formen part, representant de tots els estaments implicats.

Amb la participació de tots podrem aconseguir portar a la pràctica el Projecte Educatiu de la nostra escola.

No cal dir la importància que té la vostra participació i representació dins d’aquest òrgan. Des de l’escola us animem a presentar una candidatura i a participar en el procès electoral

FUNCIONS

Funcions del consell escolar dels centres públics

a)   Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents .

b) Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.

c) Aprovar les propostes d'acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col.laboració del centre amb entitats o institucions.

d) Aprovar les normes d'organització i funcionament i les modificacions corresponents.

e) Aprovar la carta de compromís educatiu.

f) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.

g) Intervenir en el procediment d'admissió d'alumnes.

h) Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.

i) Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.

j) Aprovar les directrius per a la programació d'activitats escolars complementàries i d'activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

k) Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l'evolució del rendiment escolar.(memòria del curs)

l) Aprovar els criteris de col.laboració amb altres centres i amb l'entorn.

m) Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries..

COMPOSICIÓ

Representants dels diferents sectors:

DIRECTORA

CAP D'ESTUDIS

SECRETARI (VEU SENSE VOT)

REPRES. MESTRES

Renoven 3

REPRES. PARES/MARES

Renoven 3

AMPA

REPRES. PERS. ADM. I SERVEIS

REPRES. AJUNTAMENT

PROCÉS ELECTORAL

- La condició del membre electe s’adquireix per quatre anys. Cada, dos anys es renova la meitat del sector de mestres i la meitat dels membres del sector pares.

- Les votacions són personals, directes i secretes.

- En el cas de les famílies podran votar el pare i la mare o els tutors respectius, llevat que la pàtria potestat de l’alumne/a estigui conferida en exclusiva a un dels pares.

PERÍODE DE DESENVOLUPAMENT

El període de realització és el comprès entre 3 de Novembre i el 12 de desembre Les votacions seran el 25 de novembre

CENS ELECTORAL
El cens estarà exposat a la cartellera que hi ha sota el porxo. És molt important que el mireu i reviseu si les dades son correctes. En cas d’errades, s’ha de notificar a direcció o bé a secretaria.

ANIMEU-VOS , DEMANEU A CONSERGERIA O A DIRECCIÓ L’IMPRÉS PER A PRESENTAR LA VOSTRA CANDIDATURA

La Direcció