BIBLIOTECA ESCOLAR

 

 

PLA LECTOR 2011-12

BIBLIOTECA VÍCTOR CATALÀ

NORMES DELSERVEI DE PRÉSTEC

DE LA BIBLIOTECAESCOLAR

Per fer ús del servei de préstecs´han de complir unes normes:

  • Tenir el carnet de la Biblioteca.
  • Demanar el llibre dins l´horari previst.(dilluns idijous de 11 a 11’30 hores)
  • La durada del préstec és de quinze dies, però siesdemana,es pot allargar quinze dies més.
  • Cal tornar el llibre el dia determinatienbones condicions.
  • Si no es torna el llibre el dia establert,no es podrà demanar préstec d´un altre fins que no es retorni.
  • Si passen quinze dies i no s´ha tornat, s´enviarà una carta als pares.
  • Si el llibre es perd,o es retorna brut o trencat, se n´haurà de dur un de nou.
  • Agraïm la vostra col.laboració

Funcionament de la biblioteca

El punt de llibre

Objectiu: Aprendre a deixar els llibres el seu lloc

  • Cada alumne/-a tindrà un punt de llibre; amb el seu nom i curs. És plastificarà i així li durarà pels propers anys.
  • En el punt hi ha escrit quina és la seva finalitat “ quan vulgueu escollir un llibre MARQUEU el lloc amb el punt”
  • La seva utilitat és que l’alumne quan va a buscar un llibre per llegir ( sigui de coneixements o d’imaginació) deixi el punt en el lloc on ha agafat el llibre. Així desprès sabrà on tornar el llibre.

 
EL CONTE D’EN MUTIS-MUTIS

 

“Una vegada hi havia un petit follet que vivia dins d’una l’escola. Voltava pels passadissos a munt i avall, pujava les escales, baixava, a ell li agradava sortir de nit quan els nois i noies estaven a casa seva i no hi havia ningú a l’escola. Ho tenia tot per ell sol, les classes,el menjador, el gimnàs....però sabeu què li passava... s’avorria molt, estava molt i molt avorrit.

Un dia va arribaraquí a la nostra biblioteca, per casualitat, s’havia ficat per la secretaria de l’escola i va sortir per què la secretària s’havia oblidat de tancar la porta. Era de nit, el follet només sortia als vespres quan tot era fosc i tancat,va arribar aquí al racó de la lectura de la biblioteca.

Va dir, renoi, quants llibres que hi ha !, no havia vist mai una biblioteca, i què deuen explicar aquests llibres?, encuriosit en va obrir un i no va parar de llegir fins que se’l va acabar. Entusiasmat com estava, i esgotat es va quedar adormit.

Quan es va despertar ja eren les nou del mati i l’escola estava plena de nens i nenes i la bibliotecària apunt d’arribar, va decidir amagar-se ies va ficar a dins de l’aula d’audiovisuals, on es guarden els vídeos.

A les nou del vespre, així que la bibliotecària va tancar les llums i totes les portes, el nostre amic va sortir del seu amagatall, va baixar les escales i va començar a llegir, com més llegia més content es posava perquè trobava uns llibres amb unes històries tant fantàstiques i maques que el transportaven a altres móns imaginaris de nens i nenes, de fades, de mags, de monstres....

Va decidir investigar què mes hi havia a la biblioteca. Va trobar el prestatge on hi ha les enciclopèdies, que els alumnes grans de l’escola utilitzen per treure informació pels treballs que els hi demanen els professors. Va obrir l’ordinador de la bibliotecària i va consultar el catàleg de llibres i documents de la biblioteca. I va descobrir que a la biblioteca hi havia un total de 2.850 llibres. Si no podré arribar mai a llegir tants llibres, va pensar. Renoi!

El follet estava tant content d’haver descobert el món de les biblioteques. Va obrir la finestra, començava a sortir el sol, va contemplar els carrers del poble, aquella matinada va decidir que es quedaria a viure a la biblioteca i que ja no s’amagaria a les nits, li explicaria la seva història a la bibliotecària i l’ajudaria a cuidar la biblioteca i a explicar als nens i les nenes de l’escola com era de divertir llegir”.

 

Quan el follet em va explicar la seva història, imagineu-vos era una mica difícil de creure, però el vaig veure tan convençut i tan content que molt aviat ens vàrem fer amics. Jo li vaig comentar que si volia que els nens i nenes de l’escola el coneguessin havia de tenir un nom, així va ser com vàrem posar-li el nom de Mutis-Mutis. Sabeu que vol dir fer Mutis?. Fer silenci.

I aquesta es la història del follet Mutis-Mutis.

 

La bibliotecària.

CATALOGACIÓ DELS LLIBRES

Els llibres de la biblioteca estàn catalogats per cicles amb un color corresponent a cada cicle.

Els llibres també estàn classificats segons la seva temàtica i amb una imatge que els identifica segons el tema:

Els llibres de ciències naturals s'han catalogat de la següent manera i segons el següent codi d'imatges:

 

 

VISITES D’AUTORS

Activitat adreçada a:PRIMÀRIA.

 OBJECTIUS :

Que els alumnes puguin conèixer els autors/es dels llibres que han llegit i els hi facin preguntes sobre l’argument ,la metodologia d’escriure o les fonts d’inspiració.També que sàpiguen coses sobre l’ofici d’escriptor.

 DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Els alumne d’un curs determinat llegeixen un mateix llibre i quan l’acaben preparen unes preguntes per fer a l’autor/a que els visitarà. La lectura es pot fer a la classe o a la biblioteca,depèn de l’horari,i generalment es realitza en veu alta.

En Jaume Copons, autor de "La mà negra" ens visita.

 

PEL MES DE MAIG......ENS VISITEN ESCRIPTORS

  • A 6è ve en Jaume Copons per parlar del llibre “La mà negra”(divendres 8 de maig)
  • A 5è ve l’Anna Manso per parlar del llibre “Leandre el nen horrible” (dimarts12 de maig)
  • A 3er i 4art ve l’Angels Juanmiquel per parlar del llibre “La cançó del bosc cremat” (dimarts 19 de maig)
  • A 2on ve en Ricardo Alcántara per parlar del llibre “Ui quina por”(dimarts 26 maig)

 

 

 

 

Anna Manso col·labora amb Intermón Oxfam des de  fa diversos anys. Ella és la responsable de les aventures de Leo i ha donat vida a tots els personatges que defensen el diàleg, l'alegria o la solidaritat a la col·lecció Valors. Amb els seus contes intenta posar imaginació i color a la històries de cada dia per fer-les més divertides.

"Escric aquelles històries que m'hagués agradat llegir de nena"

 

 

 

 

 

 

 

L'HORA DEL CONTE

Activitat adreçada a:Educacio Infantil

 OBJECTIUS: Introduir als alumnes en el món de la lectura. Que vagin agafant l’hàbit d’anar a la biblioteca,tant per escoltar-hicontes com per agafar llibresindividualment.

 DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

  •  La bibliotecària utilitza un bagul per presentar els diferents contes.
  • A dintre hi ha diferents titelles que presenten els llibresi parlen amb els nens abans de començar a explicar la història.Els titelles estan dormint i surten quan sona una música.Els temes a parlar van canviant,el que han esmorzat, si es troben bé ....temes de la vida quotidiana.
  • Els contes que s’expliquen a P/3 acostumen a ser visuals i amb un argument molt senzill.Per captar l’atenció dels nens s’ha de dramatitzar una mica.
  • A P/4 ja es poden explicar arguments més llargs i imaginatius. Sovint s’utilitzen els que treballen valors com l’amistat,la solidaritat o hàbits personals.
  • Els contes de P/5 continuen treballabt la fantasia i els valors humans.Cap a final de curs,si el grup classe ho permet,es llegeixen parts d’un llibre entre tots.(En lletra de pal o lligada

 

 

 
ACTIVITAT DE CONTES POPULARS

A primer hem explicat i representat molts contes populars............és que el libres s’havien enfadat perquè deien que els nens no els llegien!!

 

 


 

Els nens i nenes de segon han ajudat a fer la maleta al follet de la biblioteca,en MUTIS MUTIS. Ha marxat de vacances i es volia emportar llibres i revistes per llegir. Ha estat fàcil trobar els llibres...i divertit!!