Si tenim un joc de bitlles (6) i bitllots (3), una explanada de terra i ganes de passar-ho bé, ja podem jugar.

Una partida consta de 9 tirades per jugador dividides en 3 rondes de 3 tirades.
A cada tirada es poden llençar de un a 3 bitllots. Plantarem les bitlles en dues fileres de tres columnes, separades entre elles tenint en compte que ha de pogué passar el bitllot més gros sense tocar-les. La distància de tir serà de 11,5 metres pels homes i 9,5 metres per a les dones, a partir de 15 anys. Els més petits poden fer-ho de més a prop, segons la seva força. Recordeu que l’objectiu principal és fer "Bitlla", tombar cinc de les sis bitlles.
En cas d’empat a punts, guanyarà el jugador que hagi fet més "BITLLES".
Si seguim empatats farem una altra ronda de tres tirades.

Cap bitlla tombada 0 punts
1 bitlla tombada 1 punt
2 bitlles tombades 2 punts
3 bitlles tombades 3 punts
4 bitlles tombades 4 punts
5 bitlles tombades 10 punts BITLLA
6 bitlles tombades 6 punts LLENYA

Cada curs, des de fa 5 anys, l’alumnat de 4t,5è i 6è treballem les bitlles a la classe i durant la trobada d’EF de les escoles del Baix Maresme ho fa l’alumnat de 3r.