25è aniversari

Aquest any, a la nostra escola celebrem que fa 25 anys que es va construir l’ edifici en el qual estem impartint les nostres classes.  Per això realitzarem una sèrie d’ activitats que esperem que us agradin. Tot seguit, us mostraré el fulletó on podreu trobar l’ horari i el lloc d’ aquestes activitats.

PROGRAMA D’ ACTES A REALITZAR PEL 25È ANIVERSARI DEL COL·LEGI MARIA GARCIA CABANES

DISSABTE 18 DE JUNY DE 2005

·       A les 11.00 hores, al pavelló del col·legi petita presentació de l’ inici d’ actes.

·       A les 11.15 hores, al pati de l’ escola acte religiós commemoratiu.

·       A les 11.45 hores recorregut per les dependències del centre: exposició història del centre,: fotografies, treballs, estris, llibres...A continuació lliurament als convidats i  convidades d’ un exemplar del butlletí commemoratiu.

·       A les 14,00 hores dinar al Restaurant Pla dels Catalans.

DIUMENGE 19 DE JUNY DE 2005

·       A les 10.00 hores, al centre, inici de portes obertes:  exposició.

·       A les 11.00 hores partit de futbol AMPA-CENTRE.

·       A les 12.00 hores activitats per als més petits, organitzades per l’ AMPA CEIP Maria García Cabanes.

·       A les 13.00 hores, vermut ofert per l’ AMPA i fi de festa.

Però també m’agradaria, en aquesta pàgina fer-ne cinc cèntims de la història d’ aquesta escola, una escola que té molt més de 25 anys d’ història.

El curs 1967-68, l’ actual director conegut per tots, el Sr. Francisco Sánchez Latre, o millor dit, Don Paco, va arribar a l’ escola. Llavors s’ anomenava Agrupación Escolar Mixta de l’ Aldea. El centre estava format per una unitat de preescolar i quatre unitats de primària. La població escolar estava escampada per centres de la zona i l’ absentisme escolar era normal, sobretot en època de recollida d’ avellanes, olives, raïm... Però s’ havia iniciat un procés de conscienciació de la necessitat d’ aprendre, encara que no fos més que per a defensar-se. Les necessitats bàsiques estaven cada cop més cobertes i el dia a dia ens demanava coneixements imprescindibles per tirar endavant.

Així doncs, les aules noves que s’ havien estrenat el 1963 es quedaven petites amb la incorporació de Don Paco. Va ser llavors quan es va habilitar el vell dispensari com a nova escola. Ni cal dir que va ser una habilitació plena de precarietat, on per no haver, no hi havia ni lavabo, per a aquest servei hi havia uns garrofers carrer amunt darrera de l’ església. El mestre s’ aguantava.

Al 1968-69 es crea una nova aula de preescolar, els nens de quatre i cinc anys estaven amuntegats en una sola aula. Per a això s’ habilita un nou espai al dispensari. La població escolar va augmentant, tant per l’ oferta pública com per la conscienciació de les famílies en l’ escolarització dels seus fills.

Els anys següents succeeixen les noves creacions:

1970-71: adjudiquen un mestre més. Ara en són set.

1971-72: s’ aprova la coeducació: xiquets i xiquetes estan junts a la mateixa classe.

1972-73: adjudiquen dues unitats més, en són nou.

1974-75: en creen una més, deu en total.

1976-77:Passem a ser col·legi públic, això ens dóna molts avantatges, podem lliurar certificats de Graduat Escolar.

Però encara estaven en cinc llocs diferents i en magatzems habilitats per fer d’ escola a més del famós dispensari.

1977-78: envien un altre mestre per ajudar a les tasques de secretaria.

1979-80: ens traslladem al nou edifici, fet pel qual celebrem el 25è aniversari. Es tracta d’ un edifici amb totes les infraestructures que ens mancaven als altres llocs, però tenia un defecte, no recollia les aules de preescolar. Això ens portarà a endegar una lluita que durarà 23 anys.

1981-84: es fan les obres de construcció de l’ antic pavelló poliesportiu.

1983-84: s’ inicia la normalització lingüística.

1989-90: Es crea una unitat d’ educació especial.

1991-92: guanyem el Baldiri Reixach.

1992-93: es crea la tercera unitat de preescolar.

1994-95: Amb la LOGSE es crea una plaça d’ Educació Física i una altra de música.

1995-96: s’ inicia la desaparició de l’ EGB.

1998-99: ens adjudiquen una plaça de reforç a preescolar.

1999-00: S’ inicia l’ anglès al Cicle Inicial.

2003-04: el somni de 23 anys es fa realitat. I el 9-10-03 la Il·lustre Consellera d’ Ensenyament Carme Laura Gil inaugura el nou edifici d’ Educació Infantil.

Avui, aquella Agrupación Escolar Mixta, amb 4 aules, s’ ha convertit en un col·legi que disposa de tres aules d’ educació infantil amb tots els serveis, a més d’una gran sala de psicomotricitat i una aula de reforç. Tot això amb el seu pati d’ esbarjo  propi.

Sis aules de primària amb una sala d’ audiovisuals perfectament equipada, una aula d’ informàtica,una sala de música amb una bona dotació de material, un laboratori de ciències que s’ ha anat enriquint al llarg d’ aquests 25 anys, una aula de reforç, una biblioteca, un gimnàs perfectament equipat i tota mena de serveis que completen un centre dels que s’ anomenen d’ una línia.

Tot això ha estat possible gràcies a tots els que conformem la comunitat educativa d’ aquest centre, pares, alumnes , professors i institucions.

Moltes gràcies a tots!!