Torna a Programació Anual

SISENA HORA

La sisena hora es destinarà a exercitar habilitats pràctiques i funcionals relacionades amb aspectes que afavoreixen la formació integral de l’alumnat i el desenvolupament de les competències bàsiques: lectura, comunicació oral, estratègies matemàtiques i sensibilitat artística. Així es realitzaran activitats  de desenvolupament de l’hàbit lector, d’habilitats lingüístiques, de la comunicació oral, d’estratègies matemàtiques i de la sensibilitat artística.

Sisena hora al cicle inicial 1r(setmanalment): :

-1 hora de desenvolupament de la comunicació oral: expressió de sentiments, coneixements, opinions,...

-1 hora de desenvolupament de l’hàbit lector, especialment treballar la lectura comprensiva.

-1 hora de desenvolupament de les habilitats lingüístiques: treball de lecto-escriptura a partir del conte.

-1 hora de desenvolupament d’estratègies matemàtiques, treballant especialment les destreses de càlcul mental i altres activitats que afavoreixin el raonament matemàtic.

-1 hora de desenvolupament de la sensibilitat artística.

Sisena hora al cicle inicial 2n (setmanalment):

-1 hora de desenvolupament de la comunicació oral: expressió de sentiments, coneixements, opinions,...

-1 hora de desenvolupament de l’hàbit lector, especialment treballar la lectura comprensiva.

-2 hores de desenvolupament de les habilitats lingüístiques: treball de lecto-escriptura a partir del conte.

-1 hora de desenvolupament d’estratègies matemàtiques, treballant especialment les destreses de càlcul mental i altres activitats que afavoreixin el raonament matemàtic.

Sisena hora al cicle mitjà (setmanalment):

-1 hora de taller de lectura. Desenvolupament de l’hàbit lector: lectura de llibres de tipologia diversa, de forma individual i col·lectiva, amb espais d’intercanvi d’opinions i recomanacions sobre els llibres llegits. Es llegiran llibres en llengua castellana i en llengua catalana. Dels llibres llegits quedarà constància per mitjà de resums, opinions, dibuixos, ...

-1 hora de taller d’escriptura. Desenvolupar la capacitat expressiva per mitjà de l’escriptura de textos de tipologia diversa. Es donarà importància a la creativitat com a eina de treball per sobre de la correcció ortogràfica, que encara que es tingui present, es treballarà a les hores d’estudi de llengua catalana i llengua castellana. Es potenciarà la imaginació.

-1 hora de treball  del PAI (programa d’activació de la intel·ligència) i altres activitats que potenciïn  el raonament matemàtic. El PAI és un material que té com objectiu estimular diferents capacitats intel·lectuals. Està format per una sèrie d’exercicis que estan relacionats amb les aptituds implicades en l’aprenentatge escolar (atenció, memòria, percepció, estructuració espacial,...)

-1 hora de desenvolupament d’estratègies i raonaments matemàtiques, en situacions diverses com jocs matemàtics, simulacions, destreses de càlcul i altres activitats.

-1 hora de taller d’art per tal de desenvolupament de la sensibilitat artística. A 3r es treballarà a partir de diferents obres d’art, especialment pintura de diferents autors, èpoques i estils, conèixer algunes característiques de cada obra d’art i fer-ne una interpretació personal. A 4t es realitzaran sessions de  tècniques plàstiques a partir del treball amb diferents materials

Sisena hora al cicle superior (setmanalment):

-2 hores de desenvolupament de les habilitats lingüístiques amb lectura i producció de textos produïts pels propis alumnes.

-2 hores de desenvolupament d’estratègies matemàtiques: destreses de càlcul, resolució de problemes, jocs matemàtics,...

-1 hora de convivència-tutoria. On s’intentarà educar en valors de respecte, obediència, compliment de deures, treball,...