Història i instal·lacions de l'escola Josep Nin

L’antiga escola de Salomó ha estat en funcionament des de l’any 1925 fins al juny de 2006. L'edifici que ocupava formava part de l'ajuntament de la localitat.

L'any 1993 en formar part de la ZER Baix Gaià, es van habilitar diferents espais municipals com a dependències per l’escola (aula de suport pels mestres itinerants, aula d’informàtica, aula desdoblaments...).

L’any 2003 l’Ajuntament de Salomó va adquirir uns terrenys per la construcció de la nova escola i és a partir de l’octubre de 2004 quan s’inicia la construcció.

El nou edifici de l'escola Josep Nin – ZER Baix Gaià de Salomó s’estrena el dia 1 de setembre de 2006 (curs 2006-2007).

Abans

Després

És un edifici funcional format per 3 nivells de construcció distribuïts de la següent forma:

• A la zona d’entrada a nivell del carrer hi ha:

La cuina, instal·lacions diverses, la sala polivalent (audiovisuals, psicomotricitat, menjador...), sala de professors/es, lavabo de mestres, biblioteca i despatx de secretaria/direcció

• A la planta baixa hi ha:

L’aula de parvulari amb el seu propi espai per l’esbarjo i 2 lavabos pels alumnes.

• A la primera planta hi ha:

Tres aules de primària, 2 lavabos pels alumnes i un magatzem pel material.

L’escola disposa d’un ampli vestíbul a l’entrada, uns porxos al pati de primària i una zona d’instal·lacions esportives formada per una pista amb grades, vestidors i lavabos.

L'equipament informàtic i d'audiovisuals és el que figura a les Dades anuals de centre.

El curs 2011-12 el nostre centre emprèn un nou camí de nou en solitari al haver estat suprimida la ZER BAIX GAIÀ a la que pertanyíem des de la seva creació l'any 1992.