EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS -CEIP JOAQUIM PALACÍN- BELLVÍS
PROJECTE: ELS CUCS DE SEDA |
---|
|
OBSERVAR EL CICLE DE VIDA DELS CUCS DE SEDA PROPORCIONA ALS NENS I NENES UNA MILLOR COMPRENSIÓ DE L'ENTORN. MIRANT AQUESTS PETITS ANIMALETS ASSISTIM A UN DELS PETITS MIRACLES DE LA NATURA: OBSERVAR EL NAIXEMENT I DESENVOLUPAMENT DE CUQUETS, CONTEMPLAR L'OBRA D'ART DE LA CONSTRUCCIÓ DEL CAPOLL I VEURE CONVERTIR-SE UNA ERUGA EN PAPALLONA. A MÉS, TAMBÉ PODREM OBSERVAR COM CREIXEN ELS CUCS, COM MENGEN, COM DESCANSEN I REALITZEN DIFERENTS MUDES I INCLÚS, SI TENIM SORT, PODREM VEURE COM LES PAPALLONES PONEN ELS OUS. AMB AQUEST PROJECTE INTENTEM APROPAR AL NEN AL MÓN NATURAL, A APRENDRE A OBSERVAR I EXPERIMENTAR DE FORMA VIVENCIAL I REAL I AIXÍ DESPERTAR EL SEU INTERÉS PER LA DESCOBERTA. CAL AFEGIR QUE AQUEST PROJECTE EL REALITZEM NENS I NENES DE EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS. INTENTAREM MOTIVAR EL SEU COSTAT CIENTÍFIC I QUE S'INICIÏN EN LES OBSERVACIONS, EXPLORACIONS, MANIPULACIONS I EXPERIMENTACIONS I QUE APRENGUIN A SELECCIONAR, PROCESSAR I CONTEXTUALITZAR LES INFORMACIONS, DE MANERA QUE ELS NENS I NENES VAGIN CONSTRUINT ELS APRENENTATGES EN RELACIÓ AMB EL MEDI.
UN DIA ENS VA ARRIBAR PER MISSATGERIA UN PETIT PAQUET. A L'OBRIR-LO ENS VAM TROBAR AMB UNA CAPSETA ON HI HAVIA UNA TIRA DE PAPER AMB UNES BOLETES MOLT PETITES ENGANXADES. EREN LA MAJORIA DE COLOR NEGRE O GRIS FOSC, PERÒ TAMBÉ N'HI HAVIA DE COLOR BLANC I GROC. QUÈ DEBIA SER? NO HO SABÍEM I TAMPOC HI HAVIA CAP INFORMACIÓ. HO VAM DEIXAR EN UN RACÓ DE LA CLASSE I VAM ESPERAR A VEURE QUÈ PASSAVA. AIXÒ SÍ, CADA DIA HI FÉIEM UNA VISITA. LA SORPRESA VA ESTAR QUAN UN DIA HI VAM TROBAR UNS PETITS, PERÒ MOLT PETITS CUQUETS DE COLOR NEGRE. EREN TAN PETITS QUE VAN NECESSITAR LA LUPA PER VEURE´LS. EREN CUQUETS DE SEDA!! A PARTIR D'AQUELL DIA EN VAN NÉIXER MOLTS. VA CALDRE ANAR A BUSCAR FULLES DE MORERA PER PODER-LOS ALIMENTAR I BUSCAR-LOS-HI UNA CASETA MÉS GRAN PER PODER VIURE. PODREM ACONSEGUIR QUE ELS CUCS ES FACIN GRANS? QUÈ CONSTRUEIXIN EL SEU CAPOLL? I QUÈ ES TORNIN PAPALLONES? I QUÈ PONGUIN OUS? NO HO SABEM, PERÒ AIXÒ SÍ, TOTS ELS PATUFETS FICAREM DE LA NOSTRA PART PER TAL QUE AIXÒ SIGUI POSSIBLE. I A PARTIR D'AQUÍ JA TENIM INICIAT EL NOSTRE PROJECTE. PREGUNTANT ALS NENS I NENES SOBRE EL QUÈ SABEN I EL QUÈ VOLEN SABER HEM FET UN GUIÓ DEL NOSTRE TREBALL DE RECERCA. |
|
---|
INFORMACIÓ CIENTÍFICA |
PER QUÈ TOT SOVINT S'AIXEQUEN I ES QUEDEN AMB LA PART DEL COS AIXECADA? PER QUÈ HI HA DIES QUE MENGEN MOLT I ALTRES NO? QUÈ SÓN AQUELLS FILETS DELS QUALS ES PENGEN QUAN ELS AGAFEM? |
---|---|
EXPERIMENTEM |
OBSERVEM ELS CUQUETS RECENT NASCUTS OBSERVEM ELS CUCS ELS 10 PRIMERS DIES OBSERVEM ELS CUCS QUAN TENEN TRES SETMANES COM S'HA DE DONAR MENJAR ALS CUCS? NO TOTS ELS CUCS SÓN DE LA MATEIXA MIDA. NO BEUEN PERÒ NECESSITEN AIGUA |
LLENGUATGE VERBAL |
|
LLENGUATGE PLÀSTIC |
|
FEM PSICOMOTRICITAT |
|
VÍDEOS REALITZATS |
ESCENIFICACIÓ ACOPLAMENT DE LES PAPALLONES
|
ENLLAÇOS D'INTERÈS | ESQUEMA DEL CICLE BIOLÒGIC DELS CUCS VÍDEO PAPALLONA SORTINT DEL CAPOLL |