FEM HELICÒPTERS

 

MATERIAL: FOLI DE COLOR AMB L’ESQUEMA DE L’HELICÒPTER. TISORES I PUNXONS (PELS MÉS PETITS).

CLIPS.

TENIR UN LLOC BEN ALT I PROTEGIT PER DEIXAR-LOS VOLAR (EL REPLÀ DE L’ESCALA DEL PIS DE PRIMÀRIA).

OBJECTIU: OBSERVAR I COMPROVAR LA VELOCITAT AMB QUÈ CAU L’HELICÒPTER DE PAPER EN RELACIÓ AMB EL PES QUE PORTA. AIXÍ COM CANVIA EL MOVIMENT DE ROTACIÓ DE LES ASPES SEGONS COM ESTÀ CONSTRUIT.

ACTIVITAT: ELS NENS I NENES RETALLEN L’ESQUEMA I MUNTEN L’HELICÒPTER COM EL DEL MODEL DE LA MESTRA. FAN HIPTÒSEI DEL QUÈ PASSARÀ QUAN EL DEIXIN CAURE A TERRA.

COMPROVAR-HO PUJANT DAMUNT D’UNA CADIRA I AMB EL BRAÇ ENLAIRE PER FER MÉS RECORREGUT.

FER HIPÒTESI DEL QUÈ PASSARIA SI CANVIESSIN LES ALES DE COSTAT. I DEL QUÈ PASSARIA SI HI FIQUESSIM MOLTS PASSATGERS (CLIPS).

HO COMPROVEN DES D’UN LLOC MOLT MÉS ALT (L’ESCALA DEL PASSADÍS). ELS LLENCEN DE DOS EN DOS PERQUÈ ELS ALUMNES PUGUIN OBSERVAR MÉS DETINGUDAMENT QUIN HELICÒPTER ARRIBA MÉS AVIAT A TERRA, COM GIRA CAP A L’ALTRE COSTAT QUAN DOBLEGEN LES ALES AL REVÉS I QUE HAN DE FER SI VOLEN QUE EL SEU HELIPCÒPTER GANYI LA CURSA.