JUGUEM A BARREJAR SUBSTÀNCIES

MATERIAL:

GOTS DE VIDRE TRANSPARENT, GERRA D’AIGUA, SETRILL D’OLI, POT DE SUCRE, SALER I CULLERETES.

OBJECTIUS:

QUE ELS NENS I NENES APRENGUIN A BARREJAR SUBSTÀNCIES I VEGIN LA DIFERÈNCIA ENTRE DISSOLUCIONS I MESCLES.

ACTIVITAT:

ELS NENS I NENES OBSERVEN LA TRANSPARÈNCIA DELS GOTS BUITS, HI FIQUEN AIGUA. COMPROVEN LA TRANSPARÈNCIA D’AQUEST LÍQUID, POSANT OBJECTES DARRERE DEL GOT. DESPRÉS ES FORMULEN HIPÒTESIS PER RESPONDRE A LES SEGÜENTS PREGUNTES:

QUÈ PASSARÀ SI FIQUEM SUCRE DINS DEL GOT D’AIGUA? SE N’ANIRÀ AL FONS, ES TORNARÀ TOT DE COLOR BLANC?,…

COMPROVEN QUE AL REMENAR AMB LA CULLERETA, EL SUCRE DESAPAREIX. ALGUNS PENSEN QUE HA MARXAT, PERÒ ON? ARRIBEN A LA CONCLUSIÓ QUE EL SUCRE S’AMAGA DINS L’AIGUA I NOMÉS ES POT SABER PEL GUST QUE TÉ EL LÍQUID. APRENEN LA PARAULA DISSOLUCIÓ PER ANOMENAR AQUEST FENÒMEN.

FAN EL MATEIX AMB LA SAL. PERÒ QUEDEN MOLT SORPRESOS QUAN VEUEN QUE L’OLI NO ES POT BARREJAR AMB L’AIGUA PER MOLT QUE EL REMENIN. DIUEN QUE NO SÓN AMICS I APRENEN A ANOMENAR EL FET AMB LA PARAULA MESCLA.

Aquí us presentem algunes fotos de l'experiència