BARREGEM PINTURES DE COLORS.

MATERIALS.

-PINTURA LÍQUIDA DE COLORS BLAU, VERMELL I GROC.

-PINZELLS DE DIFERENTS GRUIXOS.

-CULLERES PER REPARTIR LA PINTURA, BASTONETS... PER FER LES BARREGES.

-POTS DE VIDRE O DE PLÀSTIC TRANSPARENT.

-PLATS O SAFATES PER REALITZAR LES BARREGES.

OBJECTIUS.

ES TRACTA D’UNA ACTIVITAT D’EXPLORACIÓ ON ELS INFANTS ASSAGEN BARREGES AMB PINTURES DE COLORS DIFERENTS.

OBSERVACIÓ QUE HA PARTIR DELS COLORS PRIMARIS, BLAU, GROC I VERMELL OBTENIM ELS SECUNDARIS.

OBSERVACIÓ QUE DEPEN DE LA QUANTITAT DE PINTURA D'UN COLOR QUE HI FIQUEN ENS POT SORTIR UN COLOR MÉS O MENYS FORT.

ACTIVITATS

PRIMER, L’ACTIVITAT LA REALITZEM DE MANERA COL.LECTIVA. DEIXEM QUE ELS NENS I NENES FORMULIN LES HIPÒTESIS SOBRE ELS RESULTATS DE LES BARREGES I CONTRASTANT DESPRÉS LES HIPÒTESIS INICIALS AMB ELS RESULTATS OBTINGUTS.

DESPRÉS PER PARELLES, EXPERIMENTEN LA INTENSITAT DEL COLOR RESULTANT.

ELS ALUMNES TENEN PINTURES DE COLORS BLAU, VERMELL I GROC PER TAL QUE EXPERIMENTIN FENT BARREGES DE COLORS.

COMPAREM ELS RESULTATS DE LES BARREGES I S’ADONEN QUE EL COLOR RESULTANT NO ÉS MAI IGUAL I QUE DEPÈN DE LA QUANTITAT QUE POSEM DE CADASCUN DELS COLORS INICIALS DE LA BARREJA.