BARREGEM PINTURES DE COLORS.
MATERIALS.
-PINTURA LÍQUIDA DE COLORS BLAU, VERMELL I GROC.
-PINZELLS DE DIFERENTS GRUIXOS.
-CULLERES PER REPARTIR LA PINTURA, BASTONETS... PER FER LES BARREGES.
-POTS DE VIDRE O DE PLÀSTIC TRANSPARENT.
-PLATS O SAFATES PER REALITZAR LES BARREGES.
OBJECTIUS.
ES TRACTA D’UNA ACTIVITAT D’EXPLORACIÓ ON ELS INFANTS ASSAGEN BARREGES AMB PINTURES DE COLORS DIFERENTS.
OBSERVACIÓ QUE HA PARTIR DELS COLORS PRIMARIS, BLAU, GROC I VERMELL OBTENIM ELS SECUNDARIS.
OBSERVACIÓ QUE DEPEN DE LA QUANTITAT DE PINTURA D'UN COLOR QUE HI FIQUEN ENS POT SORTIR UN COLOR MÉS O MENYS FORT.
ACTIVITATS
PRIMER, L’ACTIVITAT LA REALITZEM DE MANERA COL.LECTIVA. DEIXEM QUE ELS NENS I NENES FORMULIN LES HIPÒTESIS SOBRE ELS RESULTATS DE LES BARREGES I CONTRASTANT DESPRÉS LES HIPÒTESIS INICIALS AMB ELS RESULTATS OBTINGUTS.
DESPRÉS PER PARELLES, EXPERIMENTEN LA INTENSITAT DEL COLOR RESULTANT.
ELS ALUMNES TENEN PINTURES DE COLORS BLAU, VERMELL I GROC PER TAL QUE EXPERIMENTIN FENT BARREGES DE COLORS.
COMPAREM ELS RESULTATS DE LES BARREGES I S’ADONEN QUE EL COLOR RESULTANT NO ÉS MAI IGUAL I QUE DEPÈN DE LA QUANTITAT QUE POSEM DE CADASCUN DELS COLORS INICIALS DE LA BARREJA.