QUIN LÍQUID ÉS MÉS ESPÈS?

 

MATERIAL: DOS GOTS, AIGUA, OLI, LLAVORS (ARRÒS, LLENTIES, CIGRONS, FESOLS, ...), RETOLADOR GROC, COLOR GROC, PEGAMENT,

OBJECTIU: OBSERVAR I COMPROVAR LA DENSITAT DELS LÍQUIDS MITJANÇANT LA VELOCITAT AMB QUÈ CAU UNA LLAVOR EN EL SEU INTERIOR.

ACTIVITAT: PER COMPRENDRE EL CONCEPTE D’ESPESSOR, PARLEM DE LA “PAPILLA” QUE MENJAVEN QUAN EREN MÉS PETITS. QUAN LA CULLERA COSTA DE REMENAR I A ELLS ELS HI COSTAVA MÉS D’ENGOLLIR.

PER REALITZAR L’EXPERIÈNCIA, PRIMER FAN L’OBSERVACIÓ DEL GOT AMB AIGUA I DEL GOT AMB OLI. BARREGEN OLI AMB AIGUA I MIREN QUÈ PASSA I PERQUÈ. PREGUNTEM QUIN DELS DOS GOTS CREUEN QUE S’ASSEMBLA MÉS AMB LA TEXTURA DE LA “PAPILLA”. SI CAL ES POT SIMULAR PREPARANT UN PLAT AMB AIGUA I FARINA.

ELS NENS PENSEN QUÈ PASSARÀ SI TIREM LLAVORS EN ELS DOS GOTS AL MATEIX MOMENT, COM SI FESSIM UNA CURSA.

DESPRÉS DE D’EXPRESSAR LES SEVES HIPÒTESIS, HO FAN I OBSERVEN QUIN LÍQUID LI COSTA MÉS D’ENGOLIR O FER BAIXAR LES LLAVORS, PER TANT EL MÉS ESPÈS (SI CONVÈ LA MESTRA RECORDALA PARAULA).

PINTEN L’OLI GROC, ENGANXEN LES LLAVORS AL MIG PER RECORDAR QUE LES HAN VIST BAIXAR MÉS LENTAMENT EN EL LÍQUID ESPÈS, I A L’AIGUA AL FONS PERQUÈ HA ESTAT MÉS RÀPID.

ELS QUE PODEN ESCRIUEN LA RESPOSTA I LA RESTA LA REPASSEN.