EL PES DEL PAPER
MATERIAL:TRES RECTANGLES IGUALS DE PAPERS DIFERENTS (SEDA, FOLI I CARTOLINA I DEL MATEIX COLOR SI POT SER)
OBJECTIU:FORMULAR HIPÒTESI SOBREEL PES DELS PAPERS I SI TOTS PESARAN IGUAL O NO. EXPERIMENTAR I COMPROVAR SI LES SEVES HIPÒSIS EREN CERTES O NO.
ACTIVITAT:ELS NENS I NENES OBSERVEN LA TEXTURA DELS TRES PAPERS I FORMULEN HIPÒTESI DE QUIN CREUEN QUE CAURÀ MÉS DE PRESSA I PERQUÈ.
ES PLANTEN DAMUNT D’UNA CADIRA PERQUÈ AL DEIXAR CAURE ELS TRES PAPERS SIMULTÀNIAMENT, HI HAGI MÉS RECORREGUT I MÉS TEMPS PER OBSERVAR QUIN ARRIBAR MÉS AVIAT A TERRA. FAN HIPÒTESI DEL PER QUÈ SUCCEEIX AIXÒ. DESPRÉS HO TORNEN A COMPROVAR AUGMENTANT EL PES DEL PAPER, PER AIXÒ HI ENGANXEN CLIPS I AIXÍ PODER ADONAR-SE QUE COM MÉS PESA MÉS AVIAT ARRIBA A TERRA.
AL FINAL CADA ALUMNE ENGANXA ELS TRES RECTANGLES DE PAPER PER ORDRE D’ARRIBADA A TERRA, ÉS A DIR, DE MÉS A MENYS PES. ELS NENS COINCIDEIXEN EN CONCLOURE QUE COM MÉS PRIM ÉS EL PAPER MENYS PESA I PER AIXÒ L’ENGANXEN EN DARRER LLOC A LA FITXA.