TINTÍN ENS PORTA A L'ÍNDIA

Aquest curs 08-09 Tintín ens convida a conèixer un país ple de colors i de màgia i ho fa de la mà de tres mestres de la nostra escola que han tingut la oportunitat de visitar l’Índia, passejar-se pels seus carrers i conviure amb la seva gent: la Marta del Río tutora de 3er A, la Laura Guillén tutora d’EI5 A i l’Anna Mª López especialista d’Educació física.

Ja hem fet la primera activitat a la biblioteca: “descobrim l’Índia” i tenim programada per a final de trimestre una segona activitat on muntarem racons de “jocs de l’Índia”. En aquestes activitats participem tots els alumnes de l’escola des d’EI3 fins a sisè.

La biblioteca ha sofert una agradable transformació, ho podeu veure en aquestes fotografies.

SEGONA SESSIÓ DE LÍNDIA A LA BIBLIOTECA

“JUGUEM A L’ÍNDIA”

 

Dinàmica de la sessió:

A la biblioteca es muntaran cinc zones diferenciades d’activitats relacionades amb aquest país:

  • Taula 1 : mandala gegant Les mandales són dibuixos en formes concèntriques utilitzades des dels temps antics per aconseguir una harmonia personal. Són molt utilitzades en el budisme i l’hinduisme.

A la mandala ja hi haurà senyalitzat el tros que cada nivell ha de fer i la tècnica que ha d’utilitzar.

  • Taula 2 : el sari i la roba dels hindús. Els alumnes lliurement poden remenar i disfressar-se amb la roba del bagul. Es poden fer fotos.

  • Taula 3 : tatuatge amb henna La henna és un tint d’origen vegetal . El tatuatge en el món àrab té una gran importància social.

A la taula els alumnes es trobaran diferents cartrons amb dissenys de tatuatges que poden imitar. Ens podem tatuar un petit motiu al braç o en un altre lloc visible amb henna.

  • Taula 4 : les espècies i el té El comerç de les espècies fa un paper molt important en l’economia de l’Índia. Les més utilitzades són: el curry, el safrà, l’anís estrellat, etc. També el té es recol·lecta en grans quantitats en aquest país. Els alumnes podran olorar i tocar aquestes espècies i podran tasta la infusió de té escalfant l’aigua al microones i infusionant el té una estona. Podrem afegir-hi mel o sucre.

  • Taula 5 : estampar robes amb peces de fusta Les robes i els estampats acolorits formen part de la vida d’aquest país.

Els alumnes poden estampar en una roba blanca utilitzant les peces de fusta i fent dissenys originals.