Escola Jungfrau

ceipjungfrau@xtec.cat

mestres

ús habitual

Aprendre textos és una web desenvolupada per l'Ana Teberosky i el seu equip, al servei de la formació i actualització dels mestres de l'Educació Infantil i Primària envers l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge oral i escrit.

"Tots som especials a la nostra manera, perquè no hi ha cap ésser humà estàndard o comú. Tots som diferents.
Alguns hem perdut la capacitat de fer servir una part del nostre cos a causa de malalties o d’accidents. Però això no té importància; només és un problema mecànic. Allò que és veritablement important és que conservem l’esperit humà, la capacitat de crear".
Stephen W. Hawking

Biblioteca recomanada

Ernest Cañada. Editorial edupaz

"Donde habita el corazón" BINIÉS LANCETA, Puri

Todos somos niños... niños distintos'. Madrid: CCS, 2003.
Un llibre escrit en primera persona que ens proposa mirar l'individu, en aquest cas un nen, més enllà de la seva condició de discapacitat i ens explica alguns exemples d'acompanyament positius

La clase, de François Bégaudeau
La clase és una novel·la inspirada en un institut públic d'un barri conflictiu dels afores de París. La història que s'hi explica ens dóna una visió diferent de l'ensenyament públic. Professor carregats d'il·lusió que volen donar una bona educació i que arriben al desànim pel comportament de l'alumnat adolescent.

Referència bibliogràfica:

Títol: La clase
Autor: François Bégaudeau
Editorial: El Aleph Editores
Any 2008
232 pàgines

La volta a l'escola en vuitanta mons
Claudi Fuster. Col·lecció Testimonis, 4. PVP: 12 euros

Molts mestres, a l’estil dels de la República, encara porten un diari. En aquest hi anoten les dificultats que es van trobant i com les resolen, o com intenten resoldre-les. Dificultats del dia a dia de la classe, dificultats en les relacions o en el tutoratge dels seus alumnes. Aquest llibre no és res més que una part d’aquest diari, la part més diferent dels altres diaris, la part dedicada a la diversitat i on l’autor ha après que tots els homes, siguin d’on siguin, tenen els mateixos desitjos, les mateixes esperances i, independentment del seu origen, sempre mereixen una oportunitat.

Va de mestres. Carta als mestres que comencen. 5a edició
Jaume Cela i Juli Palou. Col·lecció Testimonis, 3. PVP: 12 euros

Aquest llibre és, sobretot, el que el títol indica: una carta que els autors adrecen a totes les persones que volen fer de mestres.
Per la manera distesa i alhora profunda com tracten els diferents temes, la lectura d’aquest llibre també és molt recomanable per als mestres amb experiència i per a totes les persones interessades en l’educació.
Els autors passen revista als punts més destacats de l’exercici d’aquesta professió tan apassionant i complexa, i analitzen quins són els elements que han d’estar presents en tota acció educativa, sigui quin sigui el marc social on aquesta estigui situada.

Més lectures recomanades

Jordi Raventós, professor de l'IES Sabadell ens fa la ressenya de la Guia pràctica per a la direcció de grups vocals i instrumentals

"Tot pensant. Recursos per a l'educació infantil"

"Creure en l'educació"