APADRINAMENT LECTOR

(Alumnes de 6è i 1r)

7 de febrer de 2014

El divendres 7 de febrer vam fer l'acte oficial d'apadrinament lector al gimnàs de l'escola entre els alumnes de 6è i de 1r amb la presència dels corresponents tutors i la directora del centre. L'acte va consisitir en el lliurament i signatura dels contractes a les diferents parelles formades pel padrì (6è) i el fillol (1r). Els padrins es comprometen a preparar-se les lectures, a donar bon model de lectura, a escoltar atentament mentre es llegeix, a respectar la manera de llegir del fillol, a ajudar a llegir i comprendre millor i a ser educat en tot moment i procurar compartir.

Els fillols es comprometen a llegir molt bé, a escoltar com llegeix el padrí/ina, a fer cas dels consells que els dóna, a deixar-se ajudar per llegir millor, a deixar ajudar per entendre millor i a ser educat en tot moment i procurar compartir.

A partir d’ara es dedicarà una sessió setmanal a aquesta activitat. Els i les alumnes de 6è assajaran per ser bons models lectors, es prepararan preguntes de comprensió lectora per fer als seus fillols i filloles; també els faran llegir i els guiaran en la millora del seu procés lector. Aquesta activitat cooperativa pretén fomentar la responsabilitat i el compromís, el respecte a la diversitat, l’autoestima i confiança, la motivació per la lectura, la fluïdesa lectora, el lligam afectiu entre els nens i les nenes de diferents edats,… Esperem que sigui una activitat ben profitosa i el començament d’unes boniques relacions d’amistat.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT

Les sessions d’apadrinament s’organitzen en dos moments: la primera estona l’alumne/a de 6è llegeix una lectura que prèviament s’ha preparat, la llegeix amb entonació i amb fluïdesa per tal d’oferir un bon model lector, i a banda, els fan preguntes per tal de garantir la comprensió del text. A la segona part de la sessió són els alumnes de 1r els que llegeixen i escolten les possibles correccions dels seus padrins.

ACTE DE CLOENDA (18-06-14)

El dimeres 18 de juny hem portat a terme l'acte de cloenda de l'apadrinament lector. Tots els padrins i padrines de CS i els fillols i filloles de 1r ens hem trobat per tal d'acomiadar-nos, després d'haver tingut una intensa relació durant el 2n i 3r trimestres. S'han intercanviat punts de llibre, regalets i s'ha acabat l'acte amb un pica-pica substanciós al menjador escolar.

Un any més, s'ha valorat l'experiència com molt positiva i profitosa pels alumnes. L'any vinent ho tornarem a repetir.