SETMANA CULTURAL

Del 28 al 30 d'abril de 2014

DILLUNS, 28 D'ABRIL

XERRADA PER A C.S.: "800 anys d'història de Torrefarrera"

Tots els alumnes de CS s'han reunit al gimnàs per tal d'escoltar la Rosalia Piqué, mestra prejubilada i veïna de Torrefarrera, que durant molts anys s'ha estat informant sobre la història de Torrefarrera i ha portat a terme tot un treball d'investigació. Ens ha explicat quatre pinzellades de la història del nostre municipi, des de la prehistòria fins l'actualitat.

Des d'aquí li volem agrair, tant a ella com a l'Ajuntament que ens ha facilitat l'activitat, l'estona que ha volgut compartir amb nosaltres, explicant-nos detalls interessants de la nostra història.

DIMARTS, 29 D'ABRIL

TALLER DE JOIERIA A P-3 amb JÉSSICA BELLÍ

El dimarts 29 d'abril els de P3 vam rebre la visita de la joiera Jéssica Bellí. Va venir amb un munt de joies que ens va anar mostrant i també amb les eines que utilitza per fer-les. Ens vam emprovar peces, vam prendre'ns la mesura dels dits per fer-nos anells, vam tocar la plata... Finalment, vam fer una polsera molt divertida i de colors! Uix, que satisfetes i contents vam marxar cap a casa amb la nostra joia!

DIMECRES, 30 D'ABRIL

SORTIDA A BELLPUIG ALUMNES 6è: "Fundació Perelló i visita a l'església"

Els alumnes de 6è vam fer una sortida a Bellpuig, subvencionada per l'Ajuntament, per tal de visitar la FUNDACIÓ PERELLÓ i L'ESGLÉSIA. En primer lloc vam fer una visita guiada a la Fundació Perelló, vam parlar amb en Jaume Perelló (fill predilecte de Torrefarrera) i vam poder observar algunes de les seves obres. Tot seguit vam fer una visita guiada a l'església de Bellpuig on hi ha la tomba de Ramon de Cardona, nascut a Bellpuig l'any 1467, militar al servei de Ferran el Catòlic, el qual l'anomenà virrei de Sicília i Nàpols.

DIMECRES, 30 D'ABRIL

LA MÀQUINA DEL TEMPS: "Sortida als Vilars d'Arbeca i al Romeral d'Albesa". Alumnes de 5è

El passat trenta d’abril, dins de les activitats programades per la setmana cultural, els nois i noies de cinquè vam fer un viatge al passat.

Al matí, vam aparèixer en un poblat iber, als afores d’Arbeca, i vam comprovar com n’eren d’espavilats per protegir-se de l’enemic .

Per la tarda, sense saber com, ens trobàrem a l’interior d’una vila romana, El Romeral d’Albesa, on els nostres amfitrions ens van mostrar com vivien i quins eren els seus costums.

Quan va ser l’hora, la màquina del temps ens va retornar, sans i estalvis, a la nostra època.