CAMP D'APRENENTATGE DELTA DE L'EBRE

25, 26 i 27 de novembre de 2015

VÍDEO RESUM (uns 9 min):

DIMECRES, 25 de novembre

Hem arribat al Camp d'Aprenentatge del Delta de l'Ebre al voltant de les 12 del migdia, ens hem instal·lat a les habitacions i tot seguit ens han donat la benvinguda. Llavors ens han reunit per explicar-nos les normes de funcionament del camp i les activitats que portaríem a terme. Un cop hem saludat als companys i companyes del 1r torn (que tornaven amb les bicicletes) ens hem dirigit a la platja de la Ràpita per dinar al costat del mar.

A les 3 de la tarda hem començat la primera activitat, "l'estudi del paisatge del delta". En primer lloc hem fet una introducció al tema a les aules amb suports audiovisuals i tot seguit ens hem dirigit a la Torreta, un petit turonet, des d'on es té una vista privilegiada de bona part del delta (a més avui, amb el vent que feia, hi havia una visió perfecta). Des d'allà hem anat observant el paisatge que teníem al davant mentre anàvem omplint un petit dossier.

Acabada l'activitat, i després de berenar, hem anat caminant fins el port i hem fet una visita a la llotja de peix. Hem pogut observar com arriba el peix, com el posen en caixes i el subhasten. També ens han deixar tocar alguns peixos, alguns dels quals feien cara de pocs amics (el congre). Per acabar hem fet un passeig pel port fins la casa de colònies.

Havent sopat farem les activitats de nit (concurs de varietats "Que guanyi el millor") i demà navegarem per l'Ebre.

VÍDEO DE BENVINGUDA:

DIJOUS, 26 de novembre

Després d'una nit curta ens hem aixecat disposats a estudiar el riu Ebre quan desemboca al mar. Després d'una petita introducció a l'aula, hem agafat el bus i ens hem dirigit a l'embarcador per agafar la barca que ens portaria a fer un itinerari per l'Ebre. La nostra missió ha consisitit en agafar mostres d'aigua del riu a diferents llocs (Migjorn i Galatxo) i de diferents profunditats per tal que a la tarda en féssim l'estudi al laboratori. Hem mesurat la transparència de l'aigua per treure'n conclusions a la tarda. També hem agafat mostres de plàncton per observar-lo al microscopi i veure per a què serveix. Al mateix temps anàvem observant amb els prismàtics la fauna i la flora de les vores del riu, ja que s'havia d'omplir una mena de "bingo", tot envoltats per un paisatge fantàstic (la desembocadura de l'Ebre és espectacular)

Havent dinat hem fet treball de laboratori. Hem analitzat les mostres d'aigua per veure la seva salinitat, hem vist diferents maneres de trobar la salinitat, hem mirat al microscopi el plàncton i hem vist la importància que el cabdal del riu i el plàncton tenen pels peixos, pels ocells i pel delta en general. La tarda, tot i la son acumulada, ha estat intensa, hem pensat i raonat molt i s'ho ha valgut.

Després de berenar hem fet una visita al Museu del Mar, una petita passejada (per comprar quatre "tonteries") per La Ràpita, ens hem dutxat i ... havent sopat, LA GRAN FESTA DE COMIAT amb el CONCURS DE BALL per parelles ens espera.

PETITA MOSTRA DEL DIA:

FESTA DE COMIAT

No només treballem...

DIVENDRES, 27 de novembre

Després d'una nit molt més calmada ens hem aixecat disposats a fer la darrera activitat: "Passeig pels arrossars del delta amb bicicleta i observació d'aus". A més, el vent s'havia calmat, no feia gens de fred i, per tant, ho teníem tot de cara. La tasca d'avui ha consisitit en fer una petita ruta amb bicicleta per tal d'observar els arrossars, en aquests temps sense arròs, i les aus que hi viuen i s'hi alimenten. Un cop hem arribat al lloc d'observació, des d'on teníem una vista privilegiada de la badia dels Alfacs i La Ràpita, hem esmorzat i ens han repartit els telescopis terrestres amb els qual faríem les observacions. Hem arribat a identificar força espècies diferents d'aus. També hem observat les muscleres de la badia i l'esplèndid paisatge. Finalment hem tornat a agafar les bicicletes i hem tornat al Camp d'Aprenentatge per dinar. Després de dinar hem agafat el bus i... cap a casa falta gent!

Han estat tres dies súper intensos, hem treballat força, hem après moltes coses del delta de l'Ebre i, com no, ens ho hem passat super bé. Esperem que us hagi quedat un molt bon record de les últimes colònies a l’escola La Creu!

PASSEIG AMB BICI PELS ARROSSARS: