ESCOLA: característiques

L'Escola La Roureda és un Centre Educatiu Públic que va iniciar la seva activitat docent els curs escolar 1974-1975, més de vint-i-cinc anys d'història educativa i de servei dedicat a la comunitat.

L'Escola orienta la seva activitat en el marc d'una educació basada en la responsabilitat com a membre d'una comunitat, una formació intel·lectual rigorosa, l'esforç personal, la voluntat de treball, la col·laboració, el foment de la sensibilitat cap a les manifestacions artístiques i l'ús acurat de l'entorn urbà i natural. Considerem bàsica l'adquisició d'habilitats intel·lectuals i tècniques de treball relacionades amb les tecnologies de la informació i la comunicació; així com l'aprenentatge de coneixements i el desenvolupament de valors i actituds que contribueixin a formar els nostres alumnes com a persones competents, responsables, respectuoses, crítiques i solidàries.

La llengua Catalana és el vehicle d'expressió normal de l'escola, la llengua base d'aprenentatge i la de tot l'ensenyament. Paral·lelament els alumnes aprenen el castellà i l'anglès (a partir de  pàrvuls de 4 anys)

Actualment a l'escola s'imparteix l'Educació Infantil, de 3 a 5 anys, i l'Educació Primària, de 1r a 6è, dividida en tres cicles educatius.

Les despeses generals i de manteniment són a càrrec del Departament d'Ensenyament i l'Ajuntament respectivament. L'Associació de Mares i Pares es fa càrrec de les despeses del material per mitjà d'una quota única.

A l'escola, a més a més de les aules, hi ha biblioteca, gimnàs, aula de psicomotricitat, aula d'informàtica, aula de plàstica, sala d'audiovisuals, aula de música, menjador escolar, patis i instal·lacions esportives. Cada aula té un ordinador connectat a internet i a la xarxa local.

L'escola ofereix els serveis de tutoria, de grup i individualitzada de l'alumnat, orientació familiar, assessorament psicopedagògic, logopèdia i educació especial. A l'escola també hi ha un servei de menjador, administrat per l'Ajuntament i servei de guarderia durant el matí de 8 a 9 i a la tarda de 17 a 18 hores.

L'Associació de Mares i Pares organitza activitats extraescolars per a tots els nivells educatius, com informàtica, taekwon-do, dansa clàssica, natació, aeròbic, psicomotricitat, iniciació a l'esport, etc. Els mestres també organitzen activitats extraescolars com cant coral, escacs, taller de danses, anglès a l'ordinador, etc.

A més l'Escola organitza activitats pedagògiques i/o lleure, com colònies a tots els cicles, sortides complementàries: teatre, cinema, visites diverses, participació en les activitats d'Escola i Ciutat i celebració de les festes tradicionals seguint el cicle anual.