El Tut Juny 2008 Núm. 39

Hort
   Talpons i reciclatge
   Escola verda

Comiat dels alumnes de sisè

Contraportada

Potser els últims 75 anys són els anys que més canvis ha sofert la nostra societat. La perspectiva de futur dels alumnes que veiem a la foto que il·lustra aquestes ratlles , no té res a veure amb la dels nostres alumnes actuals. La nostra escola n’és testimoni. Va néixer durant el temps de la República, quan hi va haver un gran impuls de l’educació des de l’administració i amb uns mestres que encara avui poden ser referents d’una pedagogia activa i motivadora, després va viure l’obscurs temps de la dictadura on l’escola havia de servir per controlar i adoctrinar a tots els alumnes que hi passaven. I des de mitjans dels anys setanta amb l’entrada de la democràcia, l’escola pretén formar ciutadans competents i responsables que formin part d’una societat democràtica, justa i solidària. A aquest apartat social hi cal afegir els canvis econòmics, l’evolució científica la tecnològica i les noves formes de comunicacions que han capgirat la nostra vida i la societat.

La nostra escola els ha viscut i els viu, com també ha sigut testimoni de moltes petites històries personals de tots els que han passat per les seves aules. Aquesta nostra escola ha tingut molta vida i ens podria explicar moltíssimes coses que han passat entre les taules i pupitres, al seu pati o en petits racons. Tothom que hi ha passat, i que són molts al llarg de tants anys, n’explicaria moltes d’anècdotes, i potser alguna una mica inconfessable.

En un poble, petit com el nostre, l’escola té més importància que en un altre de més gran. Els nens i nenes són l’alegria de la casa i les seves experiències, les activitats, els bons àpats que es fan a l’escola i també els disgustos i baralles, es repassen cada dia quan s’arriba a casa. Si pensem que actualment hi ha cent una famílies que algun dels fills va a l’escola i que una gran majoria també tenen els avis al poble , vol dir que l’escola és present a la majoria de llars de Flaçà i de Sant Joan de Mollet.
I també hem de mirar cap endavant. Cap un futur cada cop més exigent i amb una societat molt més global i complexa . Des de l’escola ho hem d’afrontar amb esforç il·lusió i valentia. Això vol dir que tots els que hi treballem, ens hem d’anar exigint dia darrera dia per millorar la nostra tasca perquè els nostres alumnes gaudeixin d’una educació i una formació que els permeti millorar el món que es trobaran quan siguin més grans.
També vol dir que els que els recau la responsabilitat de governar-nos, cuidin i mimin l’escola, donant-li tots els recursos material, humans i de prestigi que calgui, sense oblidar que també ens calen unes lleis educatives fetes des del sentit comú, consensuades i comptant amb l’opinió dels docents .
També vol dir que necessitem unes millors instal·lacions. Estem molt contents de poder celebrar el 75è aniversari, però ho estaríem molt més si veiéssim en un futur pròxim la construcció d’una nova escola, amb les aules suficients pels alumnes , amb millors instal·lacions , amb un pati gran on poguéssim practicar tot tipus d’esports, amb aules de música, de plàstica i laboratori, amb totes les tecnologies a l’abast dels nostres alumnes... Per tots aquest motius demanem al nostre ajuntament que faci, el possible i l’impossible per aconseguir-ho, per tenir una escola com la que la gent d’aquest poble es mereix .
L’esperança i el desig de tenir un nova escola s’ajunta amb la il·lusió de celebrar els 75 anys de l’edifici actual i per aquest motiu volem organitzar un seguit d’actes i activitats al llarg de tot el curs que ve. Us agrairem la col·laboració de tots els qui us sentiu l’escola com a vostra

Ceip Les Moreres