Els alumnes de segon de l’escola Nadal, volem celebrar l’any internacional de la patata, veient el procés de la seva creixença, per això hem cercat a internet informació, i hem vist que és molt important per l’alimentació de moltes persones. La planta encara no ha fet tot el procés, però anem estudiant-la 2 dies a la setmana per veure tota l’evolució, i pintem i escrivim coses sobre ella.

No hem acabat, però us ensenyem el què hem fet fins el dia d’avui, anirem afegint els treballs i fotografies farem més endavant.

Paula F.

La patata és un tubèrcul groc amb grills.

La patata neix, creix, es reprodueix i mor.

El dia 5 d’abril,

els alumnes de segon varem plantar una patata.

Varem agafar una urna:

Teníem dos patates grillades.

Carla Sanfratello

Per plantar una patata necessites una patata amb grills, i si vols veure les arrels agafar una caixa o una urna transparent.

Aleix Cobos

Per plantar una patata, es necessita una patata, terra i aigua, i un lloc per posar-la.

Ha de esperar-se 3 o 4 mesos per que creixi la patata i agafar-la.

Miquel Miranda

Ingredients: patata, caixa, aigua, terra, ganivet.

Les varem tallar deixant grills als dos parts dels talls.

I després d’omplir l’urna de terra fins la meitat varem posar la patata a sobre i després la varem cobrir amb més terra.

Varem regar-la i varem anar al ordinador per trobar a Internet informació del que passaria.

David Lopez

Vem posar la terra a una caixa transparent, la vam partir per la meitat, li vam fer fotos. Després la vam sembrar i la vam regar.

Després les fotos les hem posat al ordinador. També a internet a la web www.potato2008.org vam llegir informació sobre les patates.

Paula Ruiz

El grup B ha estat el primer en plantar una patata. Hem agafat una caixa de mig metro quadrat de vidre perquè es vegi com va creixent, posem terra amb abono.

Marc Herreros

S’agafa la patata i es talla amb un ganivet, i es posa en una urna amb terra.

Anna Muñoz

El divendres varem plantar dos patates, la varem regar. Quan van passar uns dies estava molt gran, la varem regar un altre vegada i varem esperar cinc dies la varem anar a regar una altre vegada varem fer-li moltes fotos.

El dia 8 d’abril

Vvarem anar a regar-la un altre cop, i ja es veien unes arrels petites. La varem tornar a regar.

Marina Guiu

Cada vegada que anem a veure-la la reguem. Com havia dos patates una petita i una gran, la gran la varem tallar per la meitat i va creixent molt, però moltíssim.

Cristian Guillen

Després es posa en un lloc calent i es rega, després d’uns quants dies surten arrels.

Janira

La patata en una urna de vidre la tens que regar i surten arrels, en una part tres en un altre sis.

El dia 12 d’abril

ja havia crescut molt, les arrels eren molt llargues i n’hi havia moltes, i les tiges ja sortien de la terra.

Daixa

En una urna la varem plantar a sota de la terra. La patata obre la terra i surten arrels i fulles, la reguem cada 3 dies.

Miquel Arribes

La patata és un tubèrcul que per créixer ha de tenir calor.

El dia 15 d’abril,

les tiges eren molt altes i ja sortien fulletes petites, les arrels eren molt llargues. L’hem tornat a regar.

Mario

El grup B va anar a buscar una capsa transparent i li van posar terra i van plantar la patata. Després ens va tocar anar el grup A, varem veure la patata i les arrels i també la varem regar quant la varem veure ja estava una mica gran.

La patata té una flor molt bonica.

Marina Barrera

La varem regar i ara ha crescut una mica perquè la varem regar molt, tothom la varem regar i han crescut les arrels molt de pressa.

Paula Rosales

La patata ja està creixent i el divendres ens tocarà informàtica al grup B i anirem a regar-la.

El 18 d’abril

hem anat a veure la patata, des del dia 5 que la varem plantar no l’haviem vist, quina sorpresa, ja tenia moltes fulles i moltes arrels. Hem vist que hi havia una fulla mes gran i dos més petites a cada tija.
Al ordinador hem vist les fotografies de com ha anat creixent.

Dia 22 d’abril,

Avui l’hem treta a fora, perquè necessita sol i aire.
la planta de la patata segueix creixent, nosaltres no l’havíem vist des del dia 8, l’hem trobat molt gran. L’hem anat a regar i està així:

Día 25 d’abril

es el segon dia que anem a regar la patata, havíem anat el dia 12, hem vist en l’ordinador com ha anat creixent, ara ja es veuen fulles molt grans.

Ara estem fent dibuixos de la planta de la patata, la veiem créixer i sabem com és.

Día 29 d’abril,

la planta ja és enorme, quasi no es veu l’urna. Es veuen molt bé les fulles compostes que ens explicaven a Internet.

Dia 6 de maig

Hem anat a regar la patata, estava una mica caiguda i reseca, com va ser festa el divendres no la varem poder regar, i ara la terra esta molt seca i les fulles caigudes.

L’hem regat el doble perquè agafi força.

Encara no té flor i no es veu sortir els tubèrculs. Ja tenim ganes de veure’ls néixer.

Día 13 de maig

Fins avui no hem tornat a veure la planta, com ha plogut molt, l’hem trobat molt espavilada.

16 de maig

La planta de la patata no para de créixer, està molt gran i maca, però encara no té flor, ni creixen els tubèrculs.

Dia 20 de maig

Avui ens hem trobat la patata plena de cargols que volien menjar-se les seves fulles.Com sempre l’hem regat, i em tret els cargols i els hem posat a altres plantes perquè no es mengessin la nostra patata.

Però encara no té ni flors ni es veuen créixer els tubèrculs.

Continuarem tenint cura de les patates i quant hagin crescut ja us la tornarem a ensenyar...

RECOLECCIÓ DE LA PATATA