25 anys d'escola (1979 - 2004)

La vila de Blanes va anar creixent, i un dels barris on va augmentar més la població fou el barri de la Plantera. Arrel d'aquest fet, l'any 1979 es va obrir en aquesta zona una nova escola a Blanes, perquè l'escola pública Joaquim Ruyra, que acollia els alumnes dels barris dels Pins, Blanes centre i Plantera no disposava de suficient espai per assumir tan d'alumnat.

El centre va ser construït tal i com el coneixem ara, amb un edifici principal per primària i un altre edifici on es situava el parvulari. En aquell moment el col·legi es trobava sol enmig d'uns camps sense carrers asfaltats.

L'escola era de doble línia amb P4 i P5 i 8 cursos de Primària. Inicialment era coneguda amb el nom de la Plantera, ja que no disposava encara del nom oficial. El curs següent, en una assemblea de pares, es va decidir anomenar l'escola amb el nom de Napoleó Soliva com a reconeixement a un mestre del poble.

Els mestres de l'escola van dissenyar un projecte pedagògic innovador i pioner en molts aspectes per tal que els nens i nenes de l'escola rebessin un ensenyament adaptat a les seves característiques i necessitats. Aquest projecte contemplava la creació de diversos tallers on els alumnes aprenien continguts curriculars per mitjà d'activitats manipulatives. També va ser una escola pionera en la construcció i ús escolar d'un hivernacle construït amb l'ajuda de pares i mares del centre.

També hem estat pioners en l'ús de les noves tecnologies amb la creació d'una aula d'informàtica, que actualment amb les diferents renovacions d'ordinadors, ens permeten la creació d'una segona nova aula d'informàtica que ja s'està utilitzant i que ben aviat estarà a ple rendiment.

També va suposar un canvi significatiu l'aplicació de l'última reforma educativa que comportava la introducció del Pre-escolar 3 anys però que a la vegada comportava que els alumnes de l'antic 7è. I 8è. d'E.G.B. passaven als instituts de secundària. Això comportava que es guanyaven espais que van ser aprofitats per crear les aules de Música i d'Audiovisuals.

L'últim gran canvi ha estat la construcció d'un gimnàs del que estem molt orgullosos ja que ha estat possible la seva construcció gràcies a l'esforç de tota la Comunitat Educativa. Totes aquestes millores que hem descrit i d'altres que ens hem deixat, com la renovació de la pista del pati, ha fet que la nostra escola vagi millorant en quant a les seves instal·lacions i per tant, podem oferir una millor educació a la nostra mainada.

Però no ens conformem amb el que tenim i ja estem pensant en noves millores i per tant, aprofitant la construcció de la Llar d'Infants annexa a l'escola renovarem l'entrada al centre. És per això que la nostra escola, el Napoleó Soliva, té passat (25 anys), un present i futur.

Inici
Amunt