RETALLADES A L’ENSENYAMENT

Ja hem comentat algun altre cop que són temps difícils i que a l’escola ho estem notant. La realitat però, està superant allò que podíem preveure. L’ensenyament (el públic i el concertat) està en el punt de mira dels nostres dirigents per tal de retallar en despeses. Aquestes retallades no només afecten els treballadors i les treballadores, sinó també l’alumnat i les famílies, és a dir, a la societat en si.

Nosaltres som molt conscients que aquests temps són difícils i som els primers en contribuir a posar de la nostra part per a tirar endavant. Però també veiem que no tothom s’està sacrificant de la mateixa manera ni en la mateixa proporció, i això ens indigna.

Creiem que, d’alguna manera, la societat en ple ha de dir prou!! a una manera de gestionar els bens públics i fins i tot els privats (als qui després hem de destinar diners públics per a rescatar-los). I això sense que hi hagi cap tipus de responsabilitat per a les persones que han fet tant nefasta gestió, i que a sobre tenen la “caradura” de plegar amb indemnitzacions o ingressos milionaris.

Però tornant a l’ensenyament, el que es preveu que sigui el funcionament d’aquest i dels cursos següents, serà força complicat. Retallades en personal, en recursos materials i econòmics, que es poden concretar en la retirada d’alguns projectes com la reutilització de llibres, pla d’autonomia, pla d’entorn, pla català d’esport escolar, etc..., augment de les ràtios de l’alumnat de les aules, disminució d’hores del professorat dedicades a la preparació d’activitats i al funcionament coordinat del centre, etc...

Des de la nostra escola en concret sabem que hi ha famílies que estan en situacions delicades. Ara és hora de compromís, de contribuir a fer que els ajuts que puguem gestionar (per petits que siguin) puguin arribar a qui els necessiti. Demanem el màxim d’implicació a les famílies, ja que nosaltres no som ni hem de ser fiscalitzadors de les situacions familiars. Volem que tothom contribueixi, almenys, en una part de les obligacions que té com a pare/mare de l’escola. D’aquesta manera podrem fer que l’alumnat de l’escola estigui més cohesionat, que puguem mantenir al màxim les activitats educatives que anem realitzant i que tant ajuden a millorar els diferents aprenentatges dels nens i de les nenes de l’escola. En definitiva, malgrat que als nostres dirigents no els importi, volem donar el màxim de qualitat a la nostra activitat educativa i ho volem fer en condicions laborals adequades.

EL CLAUSTRE DE MESTRES

• Informem a les famílies que a partir del dilluns 11 de juny es comença l’horari d’estiu. Les classes es faran en horari de 9 a 13. El menjador es farà de les 13 a les 15:30.

• Recordem a tothom que el període de matriculació de l’escola i també dels instituts està previst que sigui entre l’11 i el 15 de juny. NO US EN OBLIDEU !!!!!!

ACTIVITATS A L'ESCOLA

• En diversos dimartsles nenes i els nens de P-3 A i P-3 B van fer una sessió conjunta de Psicomotricitat amb nens i nenes de l’escola bressol La Ginesta. El grup de P-3 C farà aquesta sessió al mes de juny.

• El dimecres 9 també les classes de P-3 van fer una activitat en què van poder veure petites mascotes. Van poder veure serps, eriçons, xinxilles, tortugues, etc..., ja que una monitora va portar aquests animals.

QUADERNDEVIATGE

• El dijous 3, els grups de P-4 van anar al Parc Güell de Barcelona. Allà van fer una visita guiada i van poder veure els elements més característics del Parc i de l’arquitecte Antoni Gaudí, de qui han fet un treball per projectes.
  • El divendres 4 els grups de 3r van anar al Centre Cultural de la Rambla a visitarl’exposició de l’artista de Nova York Andy Warhol. També van poder fer un taller en relació al dissenyador i pintor. Aquesta activitat també la van fer els grups de 4t i de 6è els dies 7 i 15 respectivament.
  • El dimarts 8 les nenes i els nens de P-5 van anar al Parc de Sant Jordi per a treballar la primavera. Allà els van explicar un conte i van fer la descoberta del parc i jocs diversos.
  • També el dimarts 8 tos els nens i les nenes de 3r i 4t van anar d’excursió a Monistrol i a Montserrat tot el dia. En aquesta sortida van poder observar com funciona un tren de vapor, van pujar a Montserrat amb cremallera i allà van poder visitar el monestir.
  • El dijous 17 l’alumnat de 1r va realitzar una sortida a la Mata. Un cop allà van esmorzar, van recollir fulles i observar plantes de la zona, però es va posar a ploure i van haver de tornar a Terrassa on van acabar el dia al Parc de Vallparadís.
  • El dimecres 23 els nois i les noies de van anar a fer l’activitat de “Visquem el Jazz” a la Jazz Cava de Terrassa. Allà van poder escoltar un concert de Jazz en directe.
  • El dijous 24 les nenes i els nens de P-3 van anar a la Granja Agrofresc de Sallent per tal de veure com són les vaques. També van veure les instal·lacions i el procés de la llet i van fer un taller de mató.
  • El divendres 25 tot l’alumnat de cicle superior (5è i 6è) va anar d’excursió a l’Obac. Allà van poder observar com és la vegetació de la zona, descobrir la font de la Portella i el Turó de la Mamella.
  • El dimarts 29 les classes de 3r i 4t han anat al Centre Cívic de Can Jofresa a veure una obra de teatre en anglès. Aquesta obra es titula “Cinderella”, que és la clàssica Ventafocs.
  • També el dimarts 29 les nenes i els nens de 5è i 6è han anat al Centre Cívic de Can Jofresa a veure una obra de teatre. En aquest cas l’obra ha sigut Frankenstein.
  • El dimecres 30 els nens i les nenes de 2n han anat a Sant Pere de Torelló a la Granja Can Panosa, que estan especialitzats en les abelles. En aquesta granja han pogut veure el procés que segueixen les abelles, han pogut fer d’apicultors i han estudiat com es fa la mel.