RETALLADES A L’ENSENYAMENT |
||
Ja hem comentat algun altre cop que són temps difícils i que a l’escola ho estem notant. La realitat però, està superant allò que podíem preveure. L’ensenyament (el públic i el concertat) està en el punt de mira dels nostres dirigents per tal de retallar en despeses. Aquestes retallades no només afecten els treballadors i les treballadores, sinó també l’alumnat i les famílies, és a dir, a la societat en si. Nosaltres som molt conscients que aquests temps són difícils i som els primers en contribuir a posar de la nostra part per a tirar endavant. Però també veiem que no tothom s’està sacrificant de la mateixa manera ni en la mateixa proporció, i això ens indigna. Creiem que, d’alguna manera, la societat en ple ha de dir prou!! a una manera de gestionar els bens públics i fins i tot els privats (als qui després hem de destinar diners públics per a rescatar-los). I això sense que hi hagi cap tipus de responsabilitat per a les persones que han fet tant nefasta gestió, i que a sobre tenen la “caradura” de plegar amb indemnitzacions o ingressos milionaris. Però tornant a l’ensenyament, el que es preveu que sigui el funcionament d’aquest i dels cursos següents, serà força complicat. Retallades en personal, en recursos materials i econòmics, que es poden concretar en la retirada d’alguns projectes com la reutilització de llibres, pla d’autonomia, pla d’entorn, pla català d’esport escolar, etc..., augment de les ràtios de l’alumnat de les aules, disminució d’hores del professorat dedicades a la preparació d’activitats i al funcionament coordinat del centre, etc... Des de la nostra escola en concret sabem que hi ha famílies que estan en situacions delicades. Ara és hora de compromís, de contribuir a fer que els ajuts que puguem gestionar (per petits que siguin) puguin arribar a qui els necessiti. Demanem el màxim d’implicació a les famílies, ja que nosaltres no som ni hem de ser fiscalitzadors de les situacions familiars. Volem que tothom contribueixi, almenys, en una part de les obligacions que té com a pare/mare de l’escola. D’aquesta manera podrem fer que l’alumnat de l’escola estigui més cohesionat, que puguem mantenir al màxim les activitats educatives que anem realitzant i que tant ajuden a millorar els diferents aprenentatges dels nens i de les nenes de l’escola. En definitiva, malgrat que als nostres dirigents no els importi, volem donar el màxim de qualitat a la nostra activitat educativa i ho volem fer en condicions laborals adequades. EL CLAUSTRE DE MESTRES
|
||
INFORMACIONS DIVERSES |
||
|
||
ACTIVITATS A L'ESCOLA |
||
| ||
QUADERNDEVIATGE |
||
|
||