EL DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA

El dia 30 de gener és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), conegut també com a Dia Mundial o internacional de la No-violència i la Pau. Fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal. Una iniciativa pionera, no governamental i voluntària que propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Les escoles de tot el món se’n fan ressò el dia 30 de gener i propers. Aquesta data coincideix amb la de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, líder nacional i espiritual de l’ Índia.

Gandhi va néixer a Porbandar (Índia) el 1869 i després d’estudiar Dret al Regne Unit, s’establí a Sud-àfrica on va lluitar contra la discriminació dels indis. Quan va tornar a l’Índia va organitzar la resistència no violenta contra el colonialisme i la no cooperació amb l’administració anglesa. Va intentar frenar els xocs entre hindús i musulmans que es van produir després de la independència a l’agost del 1947 , ja que la condició que havien posat els colonialistes britànics per tal de retirar el seu exèrcit, fou la divisió de l’Índia en dos estats, India i Pakistan, un hindú i l’altre musulmà. Empresonat moltes vegades aviat es va convertir en un heroi nacional, amb milions de seguidors. Va intentar reformar la societat índia, apostant per integrar les castes més baixes i per desenvolupar les zones rurals. Fou morta trets a Nova Delhi el 1948 per un fanàtic integrista indi.

Aquesta celebració és, doncs, una oportunitat més per tal de mostrar allò que a l’escola es treballa cada dia, que la pau és més que l’absència de guerres i baralles, per conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món, per saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, expressant les opinions de manera tranquil·la, clara i ordenada. És cert que l’escola és un reflex de la societat, però en ella també s’educa per a la vida i es busca desenvolupar en els alumnes les capacitats i competències necessàries per a una participació social activa.

• Des d’aquest espai demanem a les famílies el màxim de col·laboració, en l’arribada puntual a l’escola, dels vostres fills i de les vostres filles (principalment a les 9 del matí). La puntualitat afavoreix el correcte funcionament de les classes i és un bon hàbit de respecte en vers els altres, que cal potenciar en els nens i les nenes.

• Aprofitem ara per a informar-vos d’una exposició que es fa al Centre Cultural d’UNNIM (antiga Caixa de Terrassa) a la Rambla d’Egara. Aquesta exposició és de la il·lustradora Roser Capdevila (autora de les Tres Bessones). La podeu visitar amb els i les vostres fills/ filles fins el 18 de març
CADA MES: UNA IDEA PER A LLEGIR LLIBRES

• Tinguem cura dels llibres i busquem-los un lloc adequat.
  • Portem els fills a la biblioteca del barri.

ACTIVITATS A L'ESCOLA

• Els dimecres 11 i 18 les diferents classes d’Educació infantil van fer un taller on es parlava i es tractava la diversitat de models de famílies existents. Al final cadascú va fer un dibuix de la seva família.

• El divendres 20 les nenes i els nens de 2n van fer un taller de pintura sobre Salvador Dalí. En aquest taller van conèixer una mica la figura d’aquest pintor i alguna de les seves obres més importants, i també van fer un quadre seguint l’estil de Dalí.

• El dimecres 25 l’alumnat de P-5 va realitzar l’activitat titulada “Juguem amb els poetes”. En aquesta activitat conduïda per la Rosa Fité van parlar del poeta català Miquel Martí i Pol.

• El dijous 26 els grups de 1r van fer el taller de Picasso. Els nens i les nenes van conèixer alguns aspectes destacats de la seva vida i obra i finalment van poder elaborar un quadre seguint l’estil del pintor.

• Finalment el dimarts 31 els nens i les nenes de P-5 han fet el taller de Reciclatge de paper. A partir de restes de paper usat, han fet paper reutilitzable en el que han realitzat un petit treball.

QUADERN DE VIATGE

• El dimarts 10 pel matíles noies i els nois de 6è A van anar a la seu de la Ràdio i Televisió Municipals, per tal de fer una visita a les instal·lacions i veure els platós des d’on es fan els diversos programes. La mateixa activitat la van fer els nois i les noies de la classe de 6è B el dijous 12 al matí.

• El dimecres 18 també pel matí, les nenes i els nens de P-5 B van anar a visitar la biblioteca del barri (Biblioteca del districte 3) que està al carrer Germà Joaquim (tocant al Parc de Vallparadís). Allà van visitar l’edifici i especialment el racó dels infants, on se’ls va explicar un conte. Aquesta activitat també la van fer els nens i les nenes de P-4 Bel dimecres 25.

• El dijous 26 els grups de 4t de Primària van anar al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa (MNACTEC) que està a la Rambla d’Egara, per tal de visitar com era un vapor del segle XIX amb la carbonera i les màquines tèxtils.

• El dimarts 31 durant tot el dia els nens i les nenes de han anat al Cosmocaixa de Barcelona per tal de realitzar-hi una visita i estudiar diferents aspectes sobre la matèria, els homes primitius, el bosc amazònic i els dinosaures.