EL NOU ANY 2009

Ha començat un altre any i des de l’escola continuarem tirant endavant aquelles accions i projectes que ens hem plantejat per a aquest curs. No obstant això, cal dir que som molt conscients que els temps en els que estem immersos ens mostren un present complicat i un futur no massa esperançador. Els indicadors econòmics i els seus reflexos en la societat (crisi financera, augment de l’atur, inestabilitat laboral...) fan que hi hagi una problemàtica greu, de la que les escoles també en rebem els seus efectes.

Sabem que des de l’AMPA s’agraeix molt les aportacions en forma de quota que feu les famílies i que reverteixen en millores per l’escola. A tall d’exemple, ara s’han instal·lat dues plataformes pels més petits. Per això considerem molt important que les famílies us feu sòcies de l’AMPA i hi col·laboreu en la mesura de les vostres possibilitats.

També des del claustre valorem molt positivament el fet de poder realitzar sortides, tallers, activitats complementàries, etc.. Aquestes activitats contribueixen de manera fonamental en la formació i en l’educació dels nostres nens i nenes. És per a això que cal poder mantenir-les i cal que des de les pròpies famílies li doneu també aquesta importància com a caràcter formatiu i educatiu que tenen.

LLEGIR A L'ESCOLA.... I A CASA!

Consells per despertar l’afició a la lectura en la família

Introducció.

Molts pares i moltes mares som conscients que l’afició a la lectura és un dels hàbits més positius que podem transmetre als nostres fills. I no només perquè els estudis que s’han fet al respecte demostren que els nens/es lectors són millors estudiants, sinó perquè sabem que la lectura els proporcionarà moltes hores de companyia i de satisfacció al llarg de les seves vides. Però... com podem fer fills lectors? No hi ha cap mètode infal·lible, però sí alguns consells que tota família compromesa amb la lectura hauria de seguir.

Si teniu en compte alguns dels consells que anirem publicant, les probabilitats que els vostres fills estimin la lectura augmentaran. I us ho agrairan sempre!

Des del full informatiu i la web de l’escola, les responsables de la Biblioteca de l’escola us anirem donant algunes idees.

• EXPLIQUEM-LOS CONTES

Podem promoure la lectura fins i tot abans que sàpiguen llegir. Els llibres infantils il·lustrats seran els nostres millors aliats.. No cal deixar-ho per a abans de dormir; si creem el clima adequat, qualsevol moment és ideal.

Consell: Agafem l’hàbit de llegir-los un relat o un poema, si pot ser, cada dia

• Els nens i les nenes de van participar en la redacció d’un petit article de la revista de l’Ajuntament “Visquem Terrassa”, en els números de gener i febrer. Concretament van elaborar, al final del 1r trimestre, un petit escrit on parlen de l’escola, la classe, els companys, etc... Si teniu oportunitat, el podeu llegir en aquests exemplars que es reparteixen gratuïtament.

• Durant els passats dies de vacances de Nadal, una brigada de jardineria ha hagut de tallar dos arbres que estaven causant desperfectes en diferents parts del recinte. Un en el pati interior que hi ha al sector d’Educació Infantil i l’altre al costat del carrer Badalona. Aquesta obra ha anat a càrrec del PAME (Ajuntament).

• El proper dimecres 4 de febrer a les 21:30 s’emetrà pel Canal 33 un capítol de la sèrie divulgativa “Quequicom”. Aquest capítol porta per títol “Maleïts polls!”

• El dimecres 14 pel matí,les nenes i els nens de 1r de Primària van anar a visitar el Museu Tèxtil de Terrassa, per tal d’estudiar els teixits i algunes de les màquines tèxtils.

• El dijous 22 pel matí, les classes de 4t van anar a visitar el Museu de la Ciència de Terrassa, situat a la Rambla d’Egara. En aquest cas van poder comprovar com funcionaven diverses màquines relacionades amb la indústria tèxtil.

• Divendres 23 a la tarda els ha tocat als nens i les nenes de P-4 realitzar una visita. Concretament van anar a visitar la Comissaria dels Mossos d’Esquadra que hi ha al barri de Can Tusell a Terrassa.

• Durant aquest mes de gener, les classes de 3r, 4t, 5è i 6è han tornat a realitzar una sessió d’atletisme, dins l’àrea d’Educació Física, a les Pistes de Can Jofresa.

INFORMACIONS DE L'AMPA

• Us comuniquem que l’AMPA de l’escola té una adreça de correu electrònic on podeu escriure pera qualsevol proposta, suggeriment, etc.... L’adreça és:

ampaceippauvila@gmail.com

• També us fem saber que des de l’AMPA s’han adquirit un parell de construccions. Una està al pati de P-3 i l’altra al pati de Cicle Inicial i P-4, P-5, per tal que en puguin gaudir tots els nens i nenes d’aquestes classes

• El dilluns 26 les classes de 1r de Primària han realitzat un taller d’educació visual i plàstica sobre el pintor Joan Miró. Van poder conèixer aspectes de la seva vida i obra i també van poder realitzar una pràctica de pintura seguint l’estil de Miró.