LAPREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ PER AL CURS 2009-2010

Properament sortirà publicat quin és el període de preinscripció i matriculació als centres educatius per al curs vinent. Si no hi ha cap canvi es preveu que el procés de preinscripció abraci els dies compresos entre el 23 de març i el 3 d’abril.

A Terrassa, aquest curs hi ha hagut canvis en la zonificació de les àrees d’influència de les diverses escoles. Tot i que a la nostra zona no hi ha tants canvis com en altres àrees de Terrassa, aniria bé que us en informéssiu per tal de conèixer bé quines escoles hi ha en la zona que viviu.

Per tal de consultar-ho podeu preguntar al PAME (ajuntament), preguntar a l’escola (a secretaria) o consultar el web www.terrassa.cat/educacio (clicant el link Noves Àrees de Proximitat dels Centres).

A l’escola farem la Jornada de Portes Obertes el proper dissabte 14 de març, per tal d’ensenyar el nostre centre a les famílies interessades. Així que... ja ho sabeu, si coneixeu famílies interessades els podeu fer arribar aquestes notícies.

LLEGIR A L'ESCOLA ... I A CASA!!!

Consells per despertar l’afició a la lectura en la família Introducció.

1. VALOREM EL FET DE LLEGIR

Difícilment podrem fomentar en un nen/a el gust per la lectura si nosaltres mateixos no la valorem. Aconseguir que els nostres fills/es estimin la lectura és un procés llarg que requereix constància.

Tot ens resultarà més senzill si som realment conscients que llegir és un costum gratificant, no una càrrega pesada, ni una obligació.

Consell: Procurem llegir sovint i mostrar la nostra satisfacció.

2. QUE ENS VEGIN LLEGINT

Durant la infància, els nens/es conformen bona part de les seves aficions per imitació. Per això, hem de predicar amb l’exemple: ens han de veure amb un llibre a la mà com més sovint, millor.

Han de comprovar que els llibres (i els diaris, i les revistes) ens proporcionen informació útil i pràctica sobre qüestions molt diverses. I també que gaudim de la literatura, perquè són una font inesgotable d’evasió.

Consell: És important que ens vegin llegint sovint.

• Us comuniquem que el proper divendres 13 de març farem una sessió de risoteràpia de 5 a 7 de la tarda, per a les famílies. Properament tindreu més informació.

• Recordeu que hi ha places vacants per fer activitats extraescolars en: anglès, informàtica, futbol i judo. Els interessats poseu-vos en contacte amb l’AMPA els divendres a la tarda.

• Durant els darrers dies de febrer hem celebrat a l’escola la Festa de Carnaval, de la qual ja n’ha estat tothom informat. Des d’aquest espai agraïm la col·laboració de les famílies i especialment dels membres de l’AMPA, així com als membres del Drac de Terrassa que ens van acompanyar.

• Al llarg de diversos dies d’aquest mes de febrer,les nenes i els nens de 1r B, 1r A i 6è B van fer-se una revisió buco-dental al CAP, dins el programa de salut a l’escola.

• Informem a les famílies de 6è que el proper dimecres 11 de març a les 17:15 comptarem amb la presència del director de l’IES Santa Eulàlia i de la directora de l’IES Can Jofresa per parlar de la preinscripció dels i de les nostres alumnes a l’ESO. Esperem comptar amb l’assistència de totes les famílies.

• Aquest mes també s’ha realitzat una sessió d’Educació Física en les instal·lacions d’atletisme de Can Jofresa. Concretament l’han fet les classes de 3r, 4t, 5è i 6è.

• El dimarts 10 pel matí, les classes de 3r i 4t de Primària van anar a l’Auditori a veure el concert teatralitzat titulat “El botó de Haendel”.

• El dijous gras (dia 19) va haver-hi diferents sortides en diversos cicles:

Les classes de 1r i 2nvan anar al Parc de Vallparadís per la tarda. Allà van experimentar en l’espai del Parc de les Sensacions i també van aprofitar per fer jocs diversos.

Els nens i les nenes de 3r i 4t van fer una excursió per caminar i estar en contacte amb la natura. Van anar a la Muntanya de Sant Llorenç i van arribar fins a la Mola.

Les i els alumnes de 5è i 6èvan anar a visitar el Museu Picasso de Barcelona pel matí i després van aprofitar el viatge i van anar a patinar a la pista de gel del F. C. Barcelona

• El divendres 6 pel matí les nenes i els nens de P-3 van fer l’activitat “Coneguem l’Àsia”. Vam comptar amb la presència d’una monitora de Filipines i va explicar un conte i costums del seu país.

• Les classes de P-4 i P-5 van realitzar, el dilluns 9 al matí, l’activitat “Juguem amb la Rodoreda”. La monitora Rosa Fité va explicar contes de Mercè Rodoreda, tot fent poesia.