CANVIS AL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT

Com ja sabreu, arrel de les passades eleccions al Parlament de Catalunya hi ha hagut un canvi en el govern de la Generalitat. El partit que ara governa és Convergència i Unió i la nova consellera d’ensenyament és la Irene Rigau.

Com tot nou govern, l’actual intentarà posar en marxa aquelles idees i aquells objectius que formen part del seu ideari i que es proposaven en la campanya electoral. En alguns detalls això ja és visible, com ara el canvi de nom del Departament (abans educació i ara ensenyament), o la nova organització interna del Departament. Ara bé, igual que hi ha aspectes que han de canviar perquè les idees són diferents a les que hi havia anteriorment, també cal veure quines han de ser les línies estratègiques que com a país caldria assegurar i mantenir.

En aquest aspecte a Catalunya comptem amb la LEC (Llei d’Educació de Catalunya) que ha de ser el que garanteixi aquests trets comuns i que creiem que aniria bé que no canviessin per uns quants anys (més que res per tal de donar una estabilitat en el món educatiu que és molt necessària per al bon funcionament dels centres).

A partir de les idees de cadascú, les accions que emprengui el nou govern s’aniran valorant i el temps dirà. Però ara creiem que pot ser un bon moment per donar la nostra modesta opinió (a grans trets) respecte la política educativa d’aquests anys.

Des de la direcció valorem positivament que s’hagi destinat diners i esforços a millorar l’escola pública i això és important, però també cal dir que han estat uns temps de massa canvis, de donar molta responsabilitat i càrrega de feina als centres i moltes vegades fet amb unes maneres poc dialogades o consensuades que ens han donat encara més problemes a les escoles; per la qual cosa, aquests fets no els podem valorar positivament.

Així doncs, esperem i desitgem que el nou govern mantingui els aspectes que han funcionat i millori aquells que no han anat tant bé.

LA DIRECCIÓ

Comuniquem a les famílies que ja se sap quin serà el període depreinscripció per a les escoles i els instituts. Concretament aquest període comprèn els dies inclosos entre eldilluns 14 i el divendres 25 de febrer. Properament ja donarem més informació al respecte.

Us fem saber que finalment el dimecres 9 de febrer a les 17:15 farem la Jornada de portes obertes a l’escola, per tal de mostrar el centre a les famílies interessades.

El dijous 27 es va fer un acte per a les famílies a la biblioteca de l’escola amb la participació de l’escriptora terrassenca Sílvia Alcántara, on vam poder comentar el llibre Olor de Colònia que ha estat un dels grans èxits de vendes de la literatura catalana dels darrers anys. Aquesta activitat ha estat organitzada per la comissió de biblioteca de l’escola.

Volem recordar a les famílies que cal ser puntuals en les arribades de les 9 i les 3, ja que el fet d’entrar a l’aula un cop començada la classe trenca continuadament el ritme d’aquesta, i perjudica molt el rendiment i la concentració de l’alumnat.

CADA MES: UNA IDEA PER A LLEGIR LLIBRES

Parlem de llibres, i fem que apareguin amb normalitat en les nostres converses. Parlar amb els nostres fills sobre passions comunes, com ara la lectura, ens ajudarà a coneixe’ls millor.

INFORMACIONS DE L’AMPA
Des de l’AMPA comuniquem a les famílies que estem preparant l’organització de les activitats de la Setmana Blanca que serà el mes de març entre el dilluns 7 i el divendres 11. Al llarg d’aquests dies ja anireu rebent més informació al respecte.

ACTIVITATSAL NOSTRECENTRE

El dijous 27 les nenes i els nens de P-3 han vist en directe un exemplar d’una òliba, que han portat els membres de l’Associació Miloca. Com que estudien els animals han pogut fer preguntes i, a més, els han explicat un conte de les òlibes.

QUADERN DE VIATGE
El dimarts 18 al matí, les noies i els nois de 6è B van anar a la Televisió de Canal Terrassa a fer una visita de les diferents instal·lacions i observar les diverses tasques que es fan a la televisió. Aquesta activitat també l’han feta les i els alumnes de 6è A el dijous 20.

El divendres 28 els nens i les nenes de 3r, 4t, 5è i 6è han anat a la zona esportiva de Can Jofresa a fer una activitat de handbol que han organitzat conjuntament el Club d’Handbol Terrassa i el professorat d’Educació Física de l’escola. En aquesta activitat s’han fet uns partidets de minihandbol entre l’alumnat de l’escola.

Al llarg de la setmana del 24 al 28 les classes de 3r, 4t, 5è i 6è han anat a la Pista d’atletisme de Can Jofresa a fer una sessió d’atletisme amb el professorat d’Educació Física de l’escola. Aprofitem per agrair a les mares acompanyants que han col·laborat en la realització d’aquesta activitat tant ara com les que s’han fet al llarg del curs.