CONVIVÈNCIA A L’ESCOLA

Sovint quan parlem d’escola, possiblement el primer que ens ve a la ment són els nens i nenes, les i els mestres, els llibres, els fulls, els llapis (avui dia potser l’ordinador), les classes, etc... Evidentment tots aquests aspectes són unes de les parts essencials del que és l’escola, però n’hi ha unes quantes més que des del centre també ens venen al cap (les pròpies famílies, els diversos serveis, les activitats extraescolars, el diferent personal que hi treballa, les administracions públiques, etc, etc..).

Aquest curs el Departament d’Ensenyament ha donat instruccions als centres per a quèactualitzin tot allò que té a veure amb la convivència (protocols, orientacions, normes, accions ...). Els àmbits que comprèn actualment l’escola fa que aquesta tasca sigui força complexa i de fet ja s’ha començat a treballar, i aquesta tasca durarà uns quants cursos. La part principal la porta el claustre de l’escola, però també comptem amb la col·laboració del personal que hi treballa, de les membres de l’AMPA en representació de les famílies i, és clar, de l’alumnat (especialment els més grans).

Tot i la dimensió del centre, (al voltant de 480 alumnes i unes 400 famílies amb tots els serveis i les activitats que es fan, la coincidència de molta gent en les entrades i sortides de les hores punta, etc..) creiem que l’índex d’incidències és bastant baix i això és així, gràcies a la responsabilitat de tothom. Evidentment no és perfecte i segur que és millorable i en això estem treballant. El que tenim clar, és que hi ha aspectes més fàcils de resoldre i d’altres que costarà més, però el que pretenem és donar un impuls a la convivència amb la responsabilitat de tothom.

LA DIRECCIÓ

Comuniquem a les famílies que els dies 3 i 4 de maig es pot visitar l’exposició de treballs fets pels nens i nenes de l’escola, en els diferents espais de l’escola.
CADA MES: UNA IDEA PER A LLEGIR LLIBRES
Regalem llibres. Igual que fem amb les joguines. Fem el possible perquè ens en demanin, perquè  sigui un regal buscat i desitjat per ells.

INFORMACIONS DE L’AMPA
Des de l’AMPA us recordem que aquest any fem colònies amb les famílies. Ja hem donat informació al respecte i ens agradaria que participéssim quants més millor. Cal fer el pagament abans del 2 de maig.També us informem que el proper divendres 6 de maig, a partir de les 5 de la tarda, es farà un taller de dansa per a famílies. Cal apuntar-se abans del dimecres 4.

ACTIVITATS AL NOSTRE CENTRE

El divendres 1 les nenes i els nens de 1r van fer un taller referit al pintor Pablo Picasso. Van conèixer els aspectes més rellevants del pintor i van fer un petit treball.

El dilluns 11 els grups de 3r van fer un taller de mosaic romà. Els i les alumnes van fer un mosaic amb tessel·les imitant els dels antics romans.

El mateix dilluns11 les classes de 4t van fer un taller de castells amb membres de la Colla Minyons de Terrassa.

També dilluns 11 els nois i les noies de van fer un taller d’aigua. Van experimentar amb l’aigua analitzant-ne el PH i netejant-la tal com fa una depuradora.

El dimarts 12 les classes de 4t van fer un taller de paper reciclat. Amb tot de retalls de paper van poder fer-ne de nous.

El dijous 14 les nenes i els nens de P-4 van gaudir de l’activitat que va fer la Rosa Fité una narradora que els va explicar uns contes amb animació utilitzant diferents objectes.

Finalment també comunicar que en diversos dies de la Setmana Cultural els grups de 2n han fet unes sessions de jocs cooperatius, i que les classes d’Educació In

QUADERN DE VIATGE
El dimarts 5 al matí, les nenes i els nens de 5è B van anar a la Casa Alegre de Sagrera a realitzar un taller de vitralls modernistes. Aquesta activitat també l’han realitzat les classes de 5è A i 6è en diferents dies.

El dijous 7les classes de P-3 van anar a Masquefa al Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya. Allà van veure diversos animals especialment les tortugues que van treballar en projectes.

El dimarts 12 les classes de van anar al Parc de les Percepcions a experimentar amb els diferents objectes i materials que hi ha. Aquesta activitat també la van realitzar les i els alumnes de 5è el dijous 14.

També dimarts 12 les classes de van fer un recorregut per la ciutat per a observar algunes de les escultures que hi ha a Terrassa i poder conèixer-les. Les classes de també ho van fer el dijous 14.

El dimecres 13, l’alumnat de 4t va anar a visitar les esglésies de la Seu d’Ègara. Allà van poder observar els trets més rellevants de les tres esglésies i van estudiar “in situ” una mica del passat de la nostra ciutat.

El dijous 14 les mateixes classes de 4t van fer un recorregut per Terrassa. Van parar en diferents edificis d’estil modernista de la nostra ciutat, per tal de reconèixer les principals característiques d’aquest art.

El dimarts 26 les nenes i nens de P-5 van anar al Parc de Sant Jordi on van participar en l’explicació d’un conte en diferents espais del Parc.

El dimecres 27 els nens i les nenes de 1r van anar al Museu Tèxtil, per tal de realitzar l’activitat “D’on surt el fil?”. Allà van fer un teixit i van conèixer diferents tipus de fibres.

El dijous 28 les nenes i els nens de 3r van anar al Centre Cultural de la Rambla, on van visitar l’exposició Leonardo da Vinci i la música, i van construir un instrument musical.