Presentació

I arribem a juny..., sinònim de final de curs, de vacances, d’estiu, de caloreta i de feina acabada… tant de bo que sigui així.

L’últim número de la revista d’aquest curs ve farcit de novetats. D’entrada teniu el treball col·lectiu dels més petits de l’escola. Ens han il·lustrat la portada i la contraportada (... i dues pàgines més!), amb les seves colònies: tota una crònica d’un viatge curt però intens.

Ja sabeu (ho vam comentar el trimestre passat) que l’escola posaria en marxa el projecte “Aprofitament i reciclatge de materials i residus de l’escola”. Aquest darrer trimestre podem dir que ha passat de ser un projecte a ser una realitat. Ho hem començat de la forma més solemne possible: amb una assemblea d’alumnes. La crònica d’aquesta magna reunió la teniu a la pàgina de 1r.

Els alumnes de 2n ens continuen proposant uns quants entreteniments; hem de dir que treballen molt: fan més d’una pàgina i amb força gràcia. Els de 3r, en mig de la feinada de l’acabament de curs, han tingut temps i ens han fet una crònica de les sortides i de les colònies. I els de 4t, com sempre, han fet l’entrevista a un personatge desconegut; i aquesta vegada us donarà feina esbrinar qui és ella. Pista: físicament és molt diferent a la Isabel, que era el personatge del trimestre passat.

Els de 6è han fet moltíssima feina al llarg de tot l’any i aquest trimestre han fet la cloenda d’una activitat que han desenvolupat al llarg de tot el curs: la participació en la XI Audiència Pública, promoguda pel Ajuntament de Barcelona, Barcelona fa ciència. Aquest trimestre han tancat les seves reflexions amb un document col·lectiu consensuat entre 1.500 alumnes pertanyents a escoles, instituts i escoles d’educació especial. Han presentat les seves reflexions a l’Alcalde i a tot el consistori de la Ciutat. Han intercanviat opinions amb alumnes de Donostia i Lleida en una videoconferència, han acollit a alumnes donostiarras i, finalment, 4 alumnes de 6è han viatjat a Donostia. De tot això, ens fan cinc cèntims en tres pàgines.

Com ja hem dit, aquest trimestre ha estat ple de projectes i idees noves. La Balma ens fa una presentació de com el mètode que s’utilitzarà en l’aprenentatge de l’anglès a les classes d’educació infantil. Ho trobareu a la pàgina 12.

Finalment, si el temps i l’autoritat ho permeten, el proper curs estrenarem una nova eina per a la pàgina web de l’escola. Es tracta de construir un espai interactiu al qual tingui accés la comunitat educativa de l’escola (alumnes, pares i mestres) i que, a la vegada, estigui tancat i barrat a tota persona aliena. Espai de comunicació, de transmissió de dades, de fotografies,... Ens dedicarem a estudiar i a preparar-ho durant la canícula.

I res més. Bon estiu i bones vacances... I hauríeu de ser una mica dolentets (només una mica, per això): ser massa bo a vegades és un xic avorrit.

Torna a la portada Pàgina següent