JORNADES CULTURALS 2014

tot està per fer, tot es possible...

Miquel Martí i Pol

Un any més a l'escola hem celebrat les jornades culturals. Aquest han estat dedicades a la figura del poeta català Miquel Martí i Pol. Des del dimecres 26 de febrer i fins divendres 28 vam portar a terme tot un seguit de tallers on vam aprendre moltes coses al voltant de la figura d'aquest poeta tant cèlebre.

La comissió de festes també va decorar l'escola  i va buscar una cançó que tots vam aprendre i cantar durant les jornades. Aquesta cançó és "la cançó dels oficis".

Com a cloenda totes les classes, junts al pati, vam recitar els poemes més coneguts que havíem après i vam cantar la cançó dels oficis.

Aquí us deixem un petit conte de la biografia de Miquel Martí i Pol, la cançó dels oficis, i moltes fotos dels tallers que vam realitzar. ESPEREM QUE US AGRADIN!!!!!

MIQUEL MARTÍ I POL

Fa molt anys a un poble anomenat Roda de Ter va néixer un poeta anomenat Miquel Martí i Pol.

Els seus pares treballaven a les fàbriques de la zona. En Miquel als catorze anys, després d’acabar l’escola,

també començà a treballar com escrivent a la fàbrica on estava la seva mare.

Quan era petit  la seva àvia li deixava llibres i a ell li agradava molt llegir. Als setze anys va començar a

escriure poemes en castellà.
Amb un grup d’amics del seu poble van crear una colla que es reunien per llegir el

que escrivien, parlar dels llibres que llegien i fer teatre.
Al cap d’un temps va començar a escriure en català.

Als dinou anys va posar-se malalt, va estar un any al llit i va aprofitar per llegir molt i escriure.Ben aviat va

començar a fer-se la seva biblioteca gràcies a que un llibreter li deixava pagar a poc a poc els llibres.

De molt jovenet va començar a festejar amb la Dolors, es va casar i van tenir dos fills: la Mariàngels i el

Jordi.

Quan escrivia poemes explicava les coses que no li agradaven i que volia canviar.Tot i treballar a la fàbrica,

continuava llegint i escrivint en el temps lliure.
Més tard, va fer xerrades, escrivia contes, escrivia en revistes,

traduïa llibres, etc.
Als cantants els agradaven els seus poemes i els hi van posar música i van fer cançons.

El 1970, el Miquel  va contraure una malaltia que va fer que anés amb cadira de rodes.Va deixar de treballar

a la fàbrica, però va continuar escrivint en revistes.

La gent l’estimava molt i li van donar premis i homenatges. Al fer setanta anys va ser l’Any Miquel Martí i Pol.

Més tard, va morir la seva dona. I es va tornar a casar amb la Montserrat. Li agradava molt pensar i recordar

i  tot ho escrivia en una llibreta.
El 2003 va morir a Roda de Ter.

LA CANÇÓ DELS OFICIS

FOTOS DELS TALLERS D'EDUCACIÓ INFANTIL

FOTOS DELS TALLERS DE CICLE INICIAL

FOTOS DELS TALLERS DE CICLE MITJÀ

FOTOS DELS TALLERS DE CICLE SUPERIOR

FOTOS DE L'ACTE DE CLOENDA DE LES JORNADES CULTURALS

TALLER: JUGUEM AMB LES PARAULES

Al taller "juguem amb les paraules" els alumnes de cicle mitjà vam fer acròstics, endevinalles i cal·ligrames. Aquí us deixem alguns exemples. Esperem que us agradin!!!

TALLER: FEM UN AUCA

Entre els quatre grups de Cicle Superior vam elaborar una auca de la vida de Miquel Martí i Pol. Vam dividir el text en quatre parts i en vam fer una cada grup. Primer vam fer els rodolins i després els dibuixos. Aquí teniu alguns exemples; si voleu veure tots els dibuixos de l'auca ho podreu fer a l'àlbum de fotos dels tallers de cicle superior.

TALLER D'INFORMÀTICA

Al taller d'informàtica vam aprendre a utilitzar una eina web 2.0 anomenada PREZI. Aquesta eina ens permet fer presentacions multimèdia d'una forma més intuïtiva i sense haver de disposar de cap software específic. Aquí us deixem algunes de les presentacions que vam fer els nens i nenes de cicle superior. ESPEREM QUE US AGRADIN!!!

ALUMNES DE CICLE SUPERIOR

Marta