LECTURA EXPRESSIVA

La lectura expressiva

Des de 3r de primària i fins a 6è a cada aula hi ha una capsa amb tres llibres per treballar la lectura expressiva (al llarg del curs els mestres aniran ampliant la dotació de llibres).

Els llibres han estat triats en funció del grau de complexitat. Diàriament, a primera hora, s’anirà assignant un alumne perquè llegeixi als companys  en veu alta, havent preparat a casa la lectura seguint les pautes donades pel mestre que estan escrites a la classe perquè tothom les recordi i les posi en pràctica.

Els alumnes de 1r i 2n tenen a  la classe el "Llibre dels somnis amb petites lectures per anar practicant la lectura expressiva.

A cada classe hi ha un pòster amb les indicacions:

 

  • COM PREPARARÉ EL TEXT A LLEGIR...

 

-A L’ESCOLA

A partir de 3r a cada classe hi ha una capsa amb novel·les que s’aniran llegint al llarg del curs, cada dia hi haurà un encarregat de llegir en veu alta per a la resta de companys.

Cal llegir el text una vegada i veure les paraules que no s’entenen, que costen de llegir...

-A CASA

He de fer la lectura vàries vegades fins  que no m'encalli i les paraules em surtin amb facilitat.

-A L’ESCOLA DURANT LA LECTURA

Faré gaudir als meus companys amb la meva lectura i entre tots anirem seguint el fil de la història.

  • HE DE TENIR EN COMPTE...

 

DICCIÓ:

-VOCALITZACIÓ:

Marcaré bé cada paraula

-PRONÚNCIA:

Pronunciaré de forma correcta cada lletra i paraula.

INTERPRETACIÓ:

-EXPRESSIVITAT:

Faré una lectura amena  que no resulti monòtona i els companys s’avorreixin

-ENTONACIÓ:

Respectaré l’entonació de les frases i vigilaré si són enunciatives, preguntes, exclamacions, si hi ha diàlegs

-POSTURA:

Em posaré còmoda aixecant el cap perquè la veu arribi a tots els meus companys.

RITME:

-PUNTUACIÓ:

Diferenciaré si em trobo un punt (.) o un punt i coma (;) i pararé uns dos segons; si em trobo una coma (,) pararé un segon;

-VELOCITAT:

Aniré llegint ni molt ràpid ni molt lent, perquè pot passar que els meus companys no em puguin seguir o s’adormin escoltant-me.

-FLUÏDESA:

Procuraré no parar-me al mig de la frase, no enganxar-me a les paraules, no tirar enrere al llegir, fer les pauses que cal i no inventar-me-les.



Alguns alumnes de cicle superior, cicle inicial i Educació Especial es presentaran al concurs de lectura en veu alta de la Fundació Enciclopèdia Catalana.