PROJECTE APRENENTATGE I SERVEI promogut pel BANC DE

SANG I TEIXITS de BARCELONA a l’escola ROSA SENSAT

Els alumnes de cicle mitjà estan molt engrescats en un projecte solidari que es durà a terme durant aquests dies, abans de Nadal, i que els convertirà en autèntics “promotors de donació de sang”. Aquest projecte té un caire interdisciplinari i va lligat amb el Projecte Educatiu de la nostra escola on els valors tenen un pes molt rellevant. Fins ara, han rebut una formació molt interessant en un taller que es va estructurar en dues parts:

Per una banda, han parlat de la sang, els seus components, quin és el procés de donació, què en fan amb la sang i com es fracciona al laboratori....

També s’han entrenat en comunicació i habilitats socials per saber qui són els possibles donants als que poden conscienciar, quin és el missatge que han de transmetre i com. També han fet un petit role-playing on han après com apropar-se a la gent i donar-los la informació precisa per fer-los reflexionar sobre la donació de sang. Ara, toca posar-se les piles i treballar de valent per pensar el logotip i l’eslogan que resultin atractius amb la finalitat de sensibilitzar a la gent a favor de la donació de sang.

Continuarem informant-vos de les nostres actuacions.

Ja està acabat l'eslogan i el dibuix que l'acompanyarà.
Amb aquest eslogan es vol sensibilitzar a la gent a què doni sang ja que "Una gota és una vida".

El dia 17 de desembre al matí els alumnes de cicle mitja de l'escola estaran a l'Hospital Sant Joan per col.laborar en la campanya de donació de sang.

ACTIVITATS QUE ES DESENVOLUPARAN

Al llarg del matí, els alumnes de 3r i 4t de primària aniran a l'Hospital de Sant Joan de Reus a repartir propaganda informativa a favor de la donació de sang.

Formaran grups de 5 alumnes i es situaran en diferents punts per:

• Captar donants
  • Acompanyar-los a omplir un qüestionari
  • Entrevistar-se amb el metge que és el que diu si pots ser donant
  • Passar a la sala de donació, veure l'extracció
  • Donar líquid i menjar al donant per recuperar-se.

De Xerrada Donants de Sang

US FEM EXTENSIU EL CORREU D'AGRAÏMENT QUE ENS HAN ENVIAT ELS RESPONSABLES DE L'ACTIVITAT QUE ELS NENS I NENES DE CICLE MITJÀ HAN PORTAT A TERME

Primer de tot, felicitar-vos a vosaltres, docents, i als vostres alumnes per la implicació en la campanya d’ahir, participant en totes les tasques de donació. I també durant tot el projecte, heu fet molt bona feina!

Vau aconseguir fer participar a 36 persones, i d’aquestes, finalment 34 van poder donar sang. Una altra dada súper-important és que també vau aconseguir que 14 persones donéssin sang per primera vegada! Com veureu, el fet que vinguéssiu ahir a donar un cop de mà... significa haver doblat els resultats dels dies que en fem més!

Moltes gràcies per tot, ha estat un plaer treballar plegats.

Una abraçada i molt bones festes!

De Xerrada Donants de Sang