Els nens i nenes de 6è. hem preparat una entrevista a Mercè Arànega per saber una mica més sobre la vida d’aquesta escriptora i il·lustradora catalana.

Des de quan tens afició per il.lustrar?

De ben petita m’agrada molt dibuixar, omplia llibretes i més llibretes amb els meus dibuixos, això era una ruïna per als meus pares, fins que un diavan decidir comprar-me una pissarra. Es pot dir que amb una pissarra vaig aprendre a dibuixar.

Què t’agrada més, il.lustrar o escriure llibres?

Últimament he descobert que m’agraden molt les dues coses.

Quina tècnica utilitzes?

Sempre faig els meus dibuixos amb llapis i els pinto amb aquarel·les. Quan vaig a les escoles utilitzo un retolador molt gruixut negre.

En què et bases per dibuixar?

Em baso amb el conte, me`l llegeixo moltes vegades per no deixar-me cap detall i em poso a dibuixar.

Quin moments dediques a fer-ho?

Després de llevar-me, esmorzo i em poso a dibuixar a casa meva en una habitació que tinc molt gran. Jo per treballar no m’he de moure de casa.

Tots els contes et costen igual l’il·lustrar?

Depèn del tema del conte, els que menys em costen són els que escric jo.

Quants llibres has escrit i il·lustrat a la vegada?

Vint-i tres i mig. El conte que tinc a mig fer es titularà “La fada i el tiranosaure Rex".

Com es diu el primer conte escrit i il·lustrat per tu?

“Els dos núvols amics”.

Coneixes altres il·lustradors que també escriguin?

Sí, n’hi ha molts que ho fan, per exemple Noemí Vilamuza.

T’agrada anar per les escoles?

Sí, m’agrada molt explicar als nens i a les nenes com es fa un conte, i encomanar-los les ganes de llegir.

ALBUM FOTOS

Pinta quadres, fa exposicions, ha portat un taller de plàstica, ha donat classes d'il·lustració a l'escola d'arts aplicades i oficis artístics Llotja de Barcelona, ha fet cursets per mestres i cursos de post-grau de dinamització lectora, també imparteix conferències i xerrades a diverses entitats.
Li agrada molt visitar les escoles i biblioteques per explicar als nens i a les nenes com es fa un conte, i encomanar-los les ganes de llegir.
Però allò a què dedica més temps és a il·lustrar i escriure contes, i d'això n'ha fet la seva professió.