Quan temps fa que escrius?

La meva afició per escriure em ve de ben petita. Als 8 anys ja escrivia petits contes i m’agradava molt explicar-los a la meva germana i a les meves cosines. Ara, seriosament , seriosament des dels29 anys.

Quants llibres has escrit?

Uns 23 llibres.

Quin va ser el teu primer llibre?

" La bruixeta té pipí ".

Quin ha estat el teu últim llibre?

" Contes per a contar a un gegant ".

Quin es el teu llibre preferit?

Tots i cap en particular.

A quina hora comences a treballar cada dia?

A l’escola a les 9 del matí, però per escriure m’agrada més la tarda.

On estàs quan escrius algun llibre?

A qualsevol lloc. Quan em ve una idea al cap l’escric si tinc algun paper a mà o si no explico la idea a alguna persona.

Quin és l’ il·lustrador que t’agrada més?

Un il·lustrador que es diu Lluís Filella i dues il·lustradores que es diuen: Pepa Aoiz i Babette Cole

Quantes còpies es fan de cada llibre?

Depèn . El que sí faig és enviar-ne una còpia als amics.

És la primera vegada que vens a una escola a explicar contes?

No, fa temps que vaig per les escoles i els instituts. Això sí, és la primera escola que hi toco l’acordió diatònic. L’Olga em va veure com el tocava a la presentació del llibre de la Remei Franch i em va demanar si el podria dur a l’escola.

D’ on treus tantes idees?

De tot el que veig i em passa. Tots els meus contes tenen una part real.

T’ agrada ser escriptora?

Moltíssim.

Que fas quan penses una cosa i no estàs treballant?

Si vaig en cotxe, paro i a les pàgines dels llibres que porto que estan en blanc hi apunto el que se m’acut. Si estic en un bar als tovallons de paper... on sigui.

ALBUM FOTOS

L’Estrella Ramon és mestra de música, psicòloga, escriptora i tortosina, no necessàriament en aquest ordre. Li agrada molt parlar i ha après una bona pila de llengües estrangeres per poder fer-ho amb més gent. Toca (de vegades prou bé, de vegades no tant) el piano, l’acordió diatònic, la flauta de bec i la dolçaina. Li encanta ballar i contar contes. I, així que té una mica de temps, també “toca” històries a les tecles quadrades i grises d’un ordinador portàtil.