El passat divendres 16 de maig va venir a visitar la nostra escola, com a escriptora convidada. Li vam fer una entrevista:

A quina edat va escriure el 1r llibre?

A l’any 64.

Per què li agrada escriure llibres?

No ho sé, però les meves mestres tenen la culpa. Vaig fer una redacció i les meves mestres van dir que estava ben feta, i això em va donar ganes per fer-ho cada vegada millor i al final vaig continuar escrivint i vaig ser escriptora.

Qui il·lustra els seus llibres?

No tinc un il·lustrador en concret, en tinc varis.

Quant temps li costa escriure un llibre?

Normalment he escrit contes curtets, són contes per a què els més petits aprenguin a llegir.

Quin és el llibre que li agrada més dels que ha escrit?

“Un conte sense cap ni peus”.

En què s’inspira per escriure?

En les experiències que he viscut.

Quin és el llibre més llarg que ha escrit?

Tots són més aviat curts.

Quin és l’ultim llibre que ha escrit?

De l’editorial Eumo, “El llibre dels oficis”.

Va conèixer de veritat a la protagonista del conte “ Búxara” jo sóc del Marroc?

Sí era una amiga meva.

Els llibres que escriu són reals o de fantasies?

En tinc de tot tipus.

ALBUM FOTOS

Mª Àngels Ollé va néixer a Sant Sadurní d’Anoia (a la comarca de l’Alt Penedès) el 1937. És llicenciada en Filosofia i Lletres en l’especialitat de Pedagogia. Té quatre fills i ja és àvia de tres néts.

La seva vida professional la va dur a treballar a l’Escola Talitha de Sarrià, on hi havia un equip de mestres (entre els quals hi havia Marta Mata) que han estat puntals en els moviments de renovació pedagògica que naixien en aquells moments a Catalunya.

Així, ja que no hi havia llibres per fer escola en català ni material didàctic, va començar a escriure llibres d’iniciació a la lectura i llibres de coneixement que van ser editats per La Galera. Per tant, la motivació de M. Àngels Ollé per començar a escriure va ser a partir de les necessitats reals de l’escola.
Va anar a viure a Reus l’any 1965 i, junt amb altres mestres, funda l’Escola Mowgli amb el propòsit de fer una escola activa, oberta a tothom. Compagina la docència amb la creació literària i fa cursos sobre l’anàlisi del conte i sobre el món del llibres en els seus diversos aspectes. Actualment és professora titular de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UniversitatRovira i Virgili de Tarragona.