El divendres 11 de juny ens va visitar l’escriptora Laura Mur i els nens i nenes de C.S. li vam fer aquesta entrevista:

De petita ja t’agradava escriure?

Sí, és veritat, de petita ja m’agradava llegir i escriure.

El llibre “la cova del silur” va dedicat a algú?Significa alguna cosa per a tu?

Sí.Va dedicat a la meva infància i a la dels joves d’ara.

Qui és l’il·lustrador dels teus llibres?

El de “la cova del silur” és Alex Ferrer, l’editor d’aquest llibre.

Com és la teva vida d’escriptora?

Ho he de compaginar amb altres feines, però sempre trobo el moment per a escriure.

Quants llibres has escrit?

Dos de petits contes i cinc amb altres escriptors.

Per què has escrit un llibre relacionat amb la pesca?

El riu significa molt per a mi perquè sempre l’he sentit molt a prop. Quan era petita ens hi anàvem a banyar,visc gairebé a la vora, m’agrada anar a pescar, anar amb piragua...

Com t’ho fas per fer de mestra i alhora d’escriptora?

Les hores que he de fer de mestra faig de mestra i a quan arribo a casa em poso a escriure.

Hi ha algun llibre que has escrit i no s’ha publicat?

Molts, no els he comptat.

En que t’inspires quan escrius?

En el que m’agrada.

Tens fills? També els agrada escriure?

Sí,dos un fill i una filla. De moment són molt joves i encara no tenen vocació per fer-ho.

Tens alguna altra afició a part d’escriure?

Sí, cuinar m’agrada molt, sobretot fer pastissos.

Quin llibre t’ha costat més d’escriure?

Una novel·la que encara no està publicada.

És el que més t’ha agradat?

No, no és el meu preferit.

ALBUM FOTOS

Laura Mur i Cervelló és natural de Flix (Ribera dEbre) on va nàixer el 1962.  És mestra del CEIP d'Ascó, on s'encarrega d'una revista escolar i del programa de cuina "Fem tele, fem cuina, fem escola" de la televisió local d'Ascó. És una gran afeccionada a la cuina, la qual cosa l'ha portada a publicar el llibre Coques i Corassons (2004), sobre les pastes més típiques de la comarca. És autora del conte La cova del silur (2008).

Ha obtingut diversos premis dintre de l'àmbit de la narrativa curta: Lo Flix d'Abans (2002-03), Móra la nova (2002 i 2006), Sant Andreu de la Barca, Dones de Palafrugell (2007) i finalista de Cristòfor Despuig de 2004 a Tortosa. Ha col·laborat en els reculls col·lectius de narrativa Estius a l'Ebre, El riu que parla i Ebre Blook.  També és autora d'obres de teatre juvenil que s'han estrenat en la Mostra de teatre comarcal.