Volem recordar i agrair a totes i cadascuna de les persones i famílies que al llarg de tota la història de l'escola pública de Sant Climent, han fet escola. Tenim molt clar que l'escola no és la suma de rajoles, edificis, mobiliari, etc., l'escola la fan dia a dia les persones, els vostres fills i filles, vosaltres com a pares i mares, els avis i les àvies i totes aquelles persones que malgrat no haver pogut gaudir d'haver participat en aquesta tasca col·lectiva, manifesten el seu suport i col·laboren amb l'escola del poble.

Partim d'un bagatge de més de dos segles i mig, quan en 1744 "Lo Comú" va signat un contracte amb un

mestre per tal de "tenir estudi tots los dias".

Transcripció del contracte fet per "Lo Comú" amb la finalitat de cobrir la vacant de mestre:

" Pactats fets entre los particulars de St. Clement y lo Sr. Mestre comensant lo dia 1 de octubre de 1744.
Esta obligat dit Sr. mestre en tenir estudi tots los dias y esta obligat en cobrar lo que se li dona que es la quantitat de 52 lliures 10 sous. Y ditas se las ha de cobrar ab dos iguals pagas, so es la primera per tot lo mes de Octubre, dels particulars. Se son voluntariament obligats en fer y donar dita quantitat, y en cas que dit Sr. Mestre, no pogues cobrar de mant als particulars, per dos, o tres vegadas en bran en obligacio los Srs, regidors en cobrar lo que faltara y satisfero al Sr. Mestre y dita ensenyansa se obliga dit Sr. Mestre y dits Srs. Regidors per lo espay de tres anys. Dr. Ramon Vilarrasa Curat de St. Clement y de St. Joan de Viladecans".

Com neix una escola.

www.xtec.cat/ceipsantcliment