Objectius generals
Temporització
Web escola

UNA REALITAT: LA NOSTRA

L'escola de Sant Climent, la nostra escola, està situada al municipi de Sant Climent de Llobregat. Essent un municipi amb unes característiques singulars, tot i que està situat molt a prop de Barcelona, intenta mantenir una identitat pròpia.

Darrerament la població s'ha vist incrementada pel desenvolupament urbanístic amb gent procedent de la immigració i dels grans nuclis de població de l'àrea metropolitana. Com a escola tenim l'obligació d'integrar-los a aquesta nova realitat. També volem eixamplar l'àmbit d'ús de la llengua catalana i treure'l fora de les quatre parets de l'escola.

Des de sempre ha estat voluntat de l'escola incorporar l'alumnat al nostre entorn i a la realitat més propera; moltes de les activitats que es realitzen a l'escola (tallers, racons, sortides) parteixen d'aquest entorn. L'experiència que aquí presentem n'és només una mostra.

Es tracta d'un treball de recerca que parteix d'una idea sorgida fa ja uns quants cursos: els mestres i les mestres vèiem la necessitat d'elaborar un projecte que partís dels propis nens i nenes i de les seves vivències i, d'aquesta manera, anar eixamplant els coneixements dels àmbits social i natural, per tal d'integrar-los al nostre país, Catalunya. Creiem que cadascú te la seva pròpia realitat i que cadascuna d'aquestes, totes juntes, formen la realitat col·lectiva.

Ha estat una tasca molt engrescadora i enriquidora en la que hem pogut compartir a nivell de claustre les diferents activitats que giren al voltant d'aquesta experiència i donar-li una estructura lineal i consensuada. Està molt adaptat als diferents nivells i adequat a les diferents edats.

És un projecte global d'escola - des de P3 fins a 6è -, que abraça diferents àrees (bàsicament llengua catalana i medi natural i social).
Les emocions tenen un paper molt important ja que cada un dels infants té un espai on ell o ella és el protagonista aportant part de les seves vivències. La participació de les famílies és un element fonamental, ja que han de compartir el projecte amb els seus fills i filles i en alguns casos fins i tot són els "actors principals".
Des de l'escola els animem a fer ús de la llengua catalana i "provoquem" el introduir el català dintre de l'àmbit de la relació familiar.

Pensem que les aules i l'escola no han de ser espais tancats, que els nens i nenes no només aprenen a l'escola. Oferim la possibilitat que les famílies visquin l'escola com un lloc d'intercanvi, on es comparteix la diferència i la igualtat, les emocions i els records, la realitat pròpia i la dels altres; en definitiva creiem que obrir l'escola facilita les relacions humanes i ens enriqueix com a persones.

Tot això ho intentem aconseguir al voltant dels següents projectes amb una visió des dels ulls de nens, mestres i famílies.:

- Els Meus tresors (P3)
- Les Famílies també fan Escola (P4)
- Experts i expertes en… (P5)
- El Protagonista de la setmana (1r)
- El joc de la setmana (2n)
- La Història de les coses. (3r)
- L'Hemeroteca (4t)
- Una mirada al passat (5è)
- La meva Història: present, passat i futur (6è)