Taller de Flash (1)


Moure un objecte per l'escenari

1. Si tenim un objecte dibuixat o importat a l'escenari fem clic damunt l'eina Fletxa i després sobre l'objecte per a seleccionar-lo.

2. Farem clic amb el botó dret del ratolí sobre el fotograma 1 i triarem Crear interpolación de movimiento del menú emergent.

3. Fem clic al fotograma on ens interessi que acabi el moviment i després premem la tecla F6 (per exemple el 15) Tindrem una fletxa del fotograma 1 fins al 15. Finalment movem l'objecte al lloc on ens interessi.

4. Per continuar el moviment en una altra direcció, farem clic a un altre fotograma (30), després la tecla F6 i movem l'objecte de nou a un altre lloc.

5. Podem continuar amb un altre moviment, fem clic al fotograma final (50), després a la tela F6 i desarem l'objecte on estava al principi.

6. Per veure els resultats premem la tecla Intro del teclat (o bé el Menú Control - Reproducir).


 

 

Taller de Flash (2)


Canviar la grandària d'un objecte

Partim d'un objecte que ja pot moure a l'escenari

Per a què canviï de grandària a l'arribar al fotograma desitjat seguirem el següent procediment:

  1. Seleccionem el fotograma.

2. Anem al Menú Ventana-Paneles-Transformar, al qual activarem l'opció Restringir i posarem els valors de l'esquerra en 300 (aquest nombre indica la grandària que tindrà l'objecte al final del desplaçament i sempre el podrem modificar) i fem clic a la tecla INTRO. L'objecte haurà agafat una altra grandària.

3. Per veure el resultat podem prémer la tecla INTRO de nou o també Menú Control-Reproducir.