EDUCACIÓ FÍSICA

WEQUEST " ELS JOCS PARALÍMPICS"
Què són les webquest?

Són activitats orientades cap a la investigació en les quals en part o tota la informació amb què l'alumnat interactua prové de recursos d'Internet. Des d'aquesta perspectiva en l'àrea d'educació Física també hi podem treballar diferents temes i un dels què hem escollit aquest any és el dels Jocs Paralímpics. Donat que es van celebrar el setembre passat vam aprofitar l'ocasió i ens vam posar mans a l'obra i el resultat va ser molt positiu. Vam descobrir una mica aquest món que era força desconegut per tots i varem tenir ocasió de gaudir de la visita a la nostra escola d'un atleta, en Roger Puigbò, que va participar en aquests Jocs d'Atenes 2004, la qual cosa va ser molt enriquidor per les experiències que ens va explicar.
Estem convençuts que l'esport és un mitjà perfecte per educar, integrar, aprendre a ser solidaris i respectar la diferència, valors que hem de fomentar a la nostra societat.

JORNADA ATLÈTICA DE MINI-ATLETISMEANY EUROPEU DE L'EDUCACIÓ PER MITJÀ DE L'ESPORT
El passat 9 d'octubre de 2004, a les pistes d'atletisme Josep Mª Pallàs de Vic es va celebrar la 10ª Jornada de Mini-Atletisme.
Hi podien participar tots els nens i nenes de totes les escoles de Catalunya dels cursos de 1r, 2n, 3r i 4t.
Les característiques de les proves eren curses, salts i llançaments molt semblants a les clàssiques de l'Atletisme adaptant-se, però, a les possibilitats físiques dels nens i nenes d'aquestes edats.
L'escola Sant Marc també hi va tenir representació.
El dia 4 de novembre de 2004 es va celebrar la Diada de l'Educació per mitjà de l'Esport, i l'escola Sant Marc amb l'objectiu de ressaltar i difondre els valors educatius que es poden transmetre per mitjà de l'esport també es va adherir a la campanya.
Vam fer una lectura i murals al voltant del manifest per l'Educació i l'Esport i vam finalitzar la diada amb el gest simbòlic representat pels alumnes de l'aula.