Castanyada 2.006
El dia 31 d'octubre de 2006 tot l'alumnat de la ZER Baridà-Batllia vàrem celebrar la Castanyada, aquest any tocava a Prats.
Primer de tot vam dibuixar la castanyera amb l'Eric de model. Els mestres van preparar els jocs per quan vinguessin els nens de la Z.E.R.
Els jocs eren: tirar la castanya pel forat, bufar la fulla, petar globus i la castanya viatgera. La castanyera (la Lourdes, la mestra) ens donava les castanyes ben calentes, les vam coure en una olla ben grossa i foradada al mig de la plaça.
Quan van arribar els nens vam ballar una dansa anomenada "el ball de la castanyera" originària del Pallars, es tractava de fer dos rotllanes, posant-nos cara a cara i anar canviant les parelles.

Després vam anar a buscar els panellets i les begudes. Cada escola portava els panellets que havien a les seves escoles i tots vam menjar de tots, els panellets. Quan van acabar de menjar vam començar els jocs.

Ens vam ajuntar per cicles.

El joc de la fulla tractava de bufar una fulla fins arribar a la meta. El joc de la castanya viatgera tractava de passar dos castanyes i els que li coincidien es feien una abraçada.
El joc de petar els globus tractava de que cada nen es lligava un globus a la cama i els havíem de trepitjar per rebentar-los.
L'últim que queda amb el globus sense trepitjar és el guanyador.
Tirar la castanya pel forat: El joc és agafar una castanya i tirar-la per encertar un forat.
Mentre jugàvem la castanyera repartia castanyes molt bones. Les que s'anaven fent a la plaça.

Quan van marxar tots els nens de les altres escoles vam de recollir les deixalles, vam agafar els panellets i cap a casa. L'endemà era festa.