LECTORS I LECTORES

EL LLIBRE I LA BIBLIOTECA DE L'ESCOLA

LA CARTA de la biblioteca per als alumnes:

Sant Quirze de Besora, 14 de febrer de 2003
Hola!Sóc la biblioteca...no, no la bibliotecària (cap de les tres que ronden per aquí), sinó la bi-bli-o-te-ca! en carn i ossos, és a dir: totxos i parets. I és que tinc un problema. Resulta que darrerament m'han empolainat de valent (ordinadors nous, llibres nous, taules noves) i, tot i així, hi ha nens i nenes que no vénen!Estic trista, decebuda, moixa i pansida. Sort en tinc, dels petits, que van i vénen, però els grans...ai, els grans! Deuen estar enamorats o enamorades, primaverals i distrets, perquè ni s'acosten, i els trobo molt a faltar.I, no sé què ho fa, però darrerament ha passat una cosa greu: han començat a caure lletres dels llibres!!!Sí, sí, tal com us ho dic. No sé si és que estic refredada o què, però més aviat em sembla que és perquè la pols s'acumula a les històries...M'heu d'ajudar. Ja estic solA DRANT TOT E L capDE 7MA
La biblioteca

LES RESPOSTES

"Estimada i honorable biblioteca:
No vull assistir al seu espai, perquè ja estic llegint dos llibres a casa, i no en vull llegir cap més. Ho sento.
Sílvia Valldeneu (cinquè)

""Ja ho entenc, biblioteca i bibliotecàries!Però resulta que ara tots els nens i nenes de sisè estem llegint un llibre a la classe, i això ja ens porta molta feina. I també hem de començar molts treballs...Fem un tracte: quan no tinguem tanta feina, tornarem cada dimecres a buscar més llibres, d'acord?
Eric Cabana (sisè)"

ESCRIPTORS I ESCRIPTORES DE CONTES
L'ARANYA DE LA BIBLIOTECA
Un bon dia de bon sol, la bibliotecària de l'escola (que era rossa, amb cabells largs, alta i prima i molt tocada i posada) s'estava com sempre a la biblioteca, repassant els contes i els llibres de préstec.Però va passar que, mentre estava enfeinada, uns nens (els més trapelles) van tancar la bibliotecària a la biblioteca. Quan va voler obrir es va adonar que no podia, i va continuar repassant els seus llibres.Al cap d'una estona, va baixar del sostre una aranya gegantina, que li va fer molta por. Es va posar a cridar:- Ahhhh!!!!I se'n va anar corrents cap a la porta; per`po no va poder obrir. Van anar apareixent aranyes i més aranyes, i ella feia més i més crits...però ja havia marxat tothom de l'escola, i es va haver de passar tota la nit cridant.Cap a la matinada, però, es va adonar que les aranyes ja li agradaven; s'hi havia acostumat.I al matí, quan li van obrir la porta, la bibliotècaria se'n va anar com si res, tan contenta.
Meritxell Aregall. 6è.