LES OBRES DE TEATRE
LA PRIMAVERA LA SANG ALTERA...!
cicle superior

Dediquem aquesta pàgina a la Roser Iborra, mestra de l'escola el curs 2002/03 i tutora dels alumnes que aquest curs fan 6è. L'animem a escriure més textos teatrals i li volem dir que els nois i noies de cicle superior ens ho hem passat d'allò més bé llegint la seva obra a grup de lectura. Endavant i per molt anys!

LES DADES DE L'OBRA
Títol: La primavera...la sang altera!
Tipologia textual: Text teatral
Adaptació: Roser Iborra
Textos Originals: Gianni Rodari "El semàfor blau" i "L'autobús nº75"

L'ARGUMENT
Hi havia una vegada un nen que es deia Gerard que va entrar en una aula i es va asseure a la cadira del mestre, després va sonar el telèfon i el telèfon li deia que tenia un missatge i que si el volia escoltar premés la tecla u, si el volia guardar, premés la tecla dos, i si el volia esborrar premés la tecla tres.
En una altra escena, hi havia un autobús ple de gent, l'autobús es va parar en un semàfor, que sempre que passava per allà es posava vermell, però després es va posar blau.
La gent de l'autobús es pensava que era una avaria.Tothom deia que arribaria tard a treballar.
Llavors la gent va baixar de l'autobús i es van posar a jugar a futbol.
Al cap d'una estona el semàfor es va posar verd, i tota la gent va tornar a pujar a l'autobús.
La gent va anar baixant a mesura que anaven arribant a on havien d'anar, i l'última va ser una nena, que anava a l'escola, després ella va entrar a l'aula on hi havia el nen, i llavors es van adonar que no hi havia gent a la classe, i que el semàfor anava d'una manera molt rara, i que el telèfon deia cosses molt estranyes, perquè havia arribat la primavera. Al final el nen i la nena es van fer un petó.
Neus Gibert 5è

ELS PERSONATGES
NEN Entremaliat, vestit pengim-penjam.
NENA Espavilada, múrria. Es mou molt àgilment.
SENYOR Bon jan, panxut i pacient.
SENYORA Secretària amb ulleres, talons, molt mudada.
XOFER Una mica geniüt i amb uniforme.
COBRADORA Amb uniforme, incondicional al xofer.
ADVOCADA Seriosa, malcarada, amb una corbata cridanera i un maletí molt gros.
TELÈFON Gros, antic, vermell. Veu en off.

Eloi Fernández 5è

RECOMANACIONS:
Us animem a llegir el llibre "Contes per telèfon" de Gianni Rodari que és el conte que s'ha inspirat la Roser Iborra per fer aquesta obra.

Alumnes de 5è.