AMBIENTS D'APRENENTATGE

Els ambients són uns espais destinats a l’activitat lúdica que demanen als infants una participació lliure,imaginativa i creadora; afavoreixen la interrelació i la comunicació i són el primer pas cap a la socialització. Els infants necessiten compartir espais, jocs, joguines, posar-se d'acord els uns amb els altres, establir normes de comportament, de convivència i de joc. Els ambients responen a la necessitat que té l' infant de conèixer els companys/es, de reviure lúdicament unes situacions quotidianes i poder experimentar, amb la seva pròpia activitat, els diversos rols que hi ha el seu entorn.
Esta metodologia permet que cada infant s’expressi en diferents llenguatges, tot potenciant les intel.ligències múltiples. El mestre actua com a guia, promovent les diferents situacions d’aprenentatge.

Els ambients es realitzen barrejant alumnes de P3, P4 i P5. Aquesta interacció promou que els més petits aprenguin dels més grans, i en els més grans fomentem valors de responsabilitat cuidant i compartint amb els més petits. Es realitzen dos tardes a la setmana. Són de lliure circulació, cada alumne escull si vol anar als ambients del pis de dalt o del pis de baix. Una vegada es finalitzen cada alumne torna a la seua classe i es fa una explicació i valoració de l’ambient que ha anat.
Els ambients d’aquest curs són: disfresses i teatre, restaurant/ hospital, invents i construccions, artístic, biblioteca, titelles, llum i ombres, domèstic i mecànics i cotxes.

Clica als enllaços i trobaràs una breu explicació junt amb un video.

ARTÍSITC

INVENTS